قیمت نفت کاهش یافت

با افزایش ارزش دلار قیمت نفت کاهش یافت در حالی که مشکلات ناشی از کرونا در چین تقاضای سوخت را کاهش داد.
کد خبر : ۱۴۱۹۰۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه قیمت نفت به دنبال کاهش قبلی نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت، در حالی که ارزش دلار آمریکا تقویت شده و تشدید موارد ابتلای کووید-۱۹ در چین، ترس از کند شدن تقاضای جهانی سوخت را افزایش داد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از کاهش ۱.۷۳ دلاری قبل، تا ساعت ۴:۰۱ صبح به وقت تهران، با ۵۷ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۹۵.۶۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از کاهش ۱.۵۱ دلاری قبل، با کاهش  ۵۵ سنت یا ۰.۶ درصد، به ۹۰.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

روز دوشنبه دلار آمریکا برای چهارمین بار متوالی افزایش یافت در حالی که سرمایه‌گذاران برای انتشار آمار‌های تورمی بالا در این هفته آماده می‌شوند که منجر به انتظار تداوم سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو شد.

ارزش بالای دلار با افزایش قیمت نفت، تقاضای نفت را کاهش داده است. لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو، گفت که افزایش نرخ بهره تا به امروز رشد اقتصاد را کند کرده و فشار کامل سیاست‌های سخت‌تر این بانک تا ماه‌های آینده احساس نخواهد شد. تحلیل گران گفتند: داده‌های مشاغل قوی، انتظار افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره در جلسه ماه آینده فدرال‌رزرو را تقویت کرده و ریسک کاهشی تقاضای جهانی نفت را باقی می‌گذارد.

تحلیل‌گران افزودند که سیاست پایدار صفر کووید-۱۹ در چین قبل از کنگره حزب کمونیست به تقاضا کمکی نمی‌کند. موارد ابتلا به کرونا در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان به بالاترین میزان خود از ماه آگوست رسیده است. با وجود محدودیت‌های سنگین، خدمات در ماه سپتامبر برای اولین بار در چهار ماه گذشته کاهش یافت. هزاران مورد ابتلای ناشی از گونه‌های فرعی قابل انتقال Omicron BF.۷ در چین گزارش است.

اعضای اوپک پلاس، هفته گذشته تصمیم گرفت که هدف تولید خود را به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و نگرانی‌ها از کاهش عرضه نفت افزایش دادند.  تینا تنگ، تحلیل گر گفت: مشکلات عرضه به دلیل تحریم‌های روسیه، به ویژه زمانی که اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را تا پایان سال ممنوع کند، همچنان باقی است. تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه به ترتیب در ماه‌های دسامبر و فوریه اعمال خواهند شد، در حالی که این اتحادیه هفته گذشته تایید نهایی خود را برای مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه شامل سقف قیمتی برای صادرات نفت روسیه را صادر کرد.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند به رویترز گفت: هند به گفتگوی صحیح با روسیه ادامه می‌دهد و به پیشنهاد اصلاح مالکیت اعلام شده در پروژه نفت و گاز ساخالین-۱، نگاه خواهد کرد. روز جمعه، روسیه با صدور حکمی به هند اجازه داد ۳۰ درصد سهام اکسون موبیل را تصاحب کند و به یک شرکت دولتی روسی این اختیار را داد تا تصمیم بگیرد که آیا سهام داران خارجی شامل او ان جی سی ویدش هند می‌توانند مشارکت خود را در این پروژه حفظ کنند یا خیر.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر