در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

افزایش سقف تراکنش‌های کارگزاری، عامل تسهیل معاملات است

کارشناس بازار سرمایه گفت: از مزیت های افزایش سقف تراکنش های کارگزاری بورسی این است که ممکن است که به ورود پول به بازار سرمایه کمک کند.
کد خبر : ۱۴۱۹۲۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بانک مرکزی برای تسهیل معاملات در بازار سهام تصمیم جدیدی اتخاذ کرده که بر اساس آن سقف تراکنش کارگزاری‌های بورس ۱۰ برابر شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی ‏با مصوبه هیئت‌عامل این بانک و به منظور تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازار سرمایه به گفتگو نشسته ایم تا تاثیر افزایش سقف تراکنش های کارگزاری بورسی را بررسی کنیم.

حسین بوستانی، مدیرعامل سرمایه گذاری اعتضاد غدیر، در گفتگو با ایبِنا اظهار داشت: با محدودیت های قانون پول شویی در سیستم های بانکی، یکی از صنایعی که به شدت آسیب دید، صنعت کارگزاری بود، به دلیل این که حجم منابعی که کارگزاری ها ورود و خروج می کند، اعداد بسیار بزرگی است و این نقل و انتقالات خود به عنوان یک مانع برای سهولت معاملات برای سرمایه گذاران بروز کرده بود.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: بنابراین افرادی که می خواستند تا رقم بالا را در بازار سرمایه گذاری کنند مجبور بودند که در شعب بانک حضور پیدا کنند و از آن جا اقدام به انتقال پول کنند.

این تحلیل گر بازارهای مالی بیان داشت: حال با افزایش سقف انتقال کارگزاری ها این موضوع به نفع کارگزاری ها و هم به نفع سرمایه گذاران بازار سهام خواهد بود.

حسین بوستانی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از مزیت ها افزایش سقف تراکنش های کارگزاری بورسی این است که ممکن است به ورود پول به بازار سرمایه کمک کند. اما آن چیزی که بیشتر از همه به ورود پول به بازار سهام به شدت تاثیر گذار خواهد بود، کاهش ریسک های سرمایه گذاری است.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر