افزایش صادرات نفت روسیه در آستانه اجرای تحریم اتحادیه اروپا

داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که صادرات نفت روسیه از طریق دریا در ماه گذشته میلادی در حالی افزایش یافته است که کشورها عجله دارند تا پیش از اجرایی شدن تحریم اتحادیه اروپا در ماه دسامبر، ذخیره‌سازی کنند.
کد خبر : ۱۴۲۱۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل  ایبِنا به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به داده‌های ردیابی کشتی‌ها گزارش داد، صادرات نفت روسیه از طریق دریا در ماه گذشته میلادی در حالی افزایش یافته است که کشور‌ها عجله دارند تا پیش از اجرایی شدن تحریم اتحادیه اروپا در ماه دسامبر، ذخیره‌سازی کنند. بر اساس این گزارش، ترکیه، هند و چین خرید بشکه‌های نفت از روسیه را در چهار هفته منتهی به ۱۴ اکتبر افزایش داده‌اند.

صادرات نفت روسیه به این سه کشور در ابتدا در ماه ژوئن به اوج خود یعنی ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسید. در ماه جاری میلادی، حجم محموله‌هایی که مقصد نهایی آن‌ها این سه کشور مشخص شده بود، تقریباً ۳۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به حدود ۱.۸۵ میلیون بشکه رسید.

با این حال، طبق گزارش ها، تحویل نفت روسیه به ترکیه در سال جاری میلادی به بالاترین سطح خود رسیده است.

همچنین، حجم سوخت تانکر‌هایی که از روسیه مقصد نهایی خود را مشخص نکرده‌اند و در عوض با اسم نقاط ترانزیتی مانند پورت سعید (مصر)، جبل الطارق یا با عنوان محموله "سفارشی" علامت گذاری شده‌اند، حدود ۴۵۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

طبق داده‌های بلومبرگ، این محموله‌ها بیشتر از هند یا چین سر در می‌آورند. بنابراین، تحلیلگران می‌گویند که محموله‌های ترکیبی روسیه به این کشور‌ها احتمالاً پس از فاش شدن مقصد آنها، رکورد قبلی امسال را خواهد شکست. صادرات کلی نفت خام روسیه نیز در دوره گزارش شده افزایش یافت و به طور میانگین از ۳ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بالاترین حجم صادرات نفت روسیه از اواسط ماه اوت محسوب می‌شود.

این شبکه خبری همچنین تأکید می‌کند که افزایش صادرات نفت روسیه در بحبوحه افزایش تحویل به اروپا اتفاق افتاده است، زیرا به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه مشتاق هستند تا مخازن ذخیره سازی خود را قبل از اجرایی شدن تحریم اتحادیه اروپا علیه محموله‌های دریایی نفت روسیه در ۵ دسامبر پر کنند.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت به کشور‌های اروپایی به استثنای ترکیه در هفته منتهی به ۱۴ اکتبر به ۷۱۴۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت که ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر