عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

صندوق املاک و مستغلات گامی برای عرضه متری مسکن است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به تاسیس صندوق املاک و مستغلات گفت که با راه‌اندازی این صندوق علاوه بر مقابله با سوداگری در بازار مسکن، قیمت‌ها شفاف شده و گامی برای عرضه متری مسکن است.
کد خبر : ۱۴۲۱۶۸

به گزارش ایبِنا؛ محسن علیزاده با اشاره به تاسیس صندوق املاک و مستغلات گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس قبل از تصویب قانون جهش تولید مسکن از سازمان بورس و بازار سرمایه انتظار راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات را داشت چرا که این صندوق می‌تواند به عرضه سهل‌تر و راحت‌تر مسکن کمک کند.

وی یکی از اهداف تاسیس صندوق املاک و مستغلات را عرضه متری مسکن عنوان و اظهار کرد: این صندوق می‌تواند به رونق در بازار سرمایه، جلوگیری از سوداگری و شفاف کردن قیمت‌ها در بازار مسکن کمک کرده و منجر به توسعه مسکن در کشور شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از جمله کارآیی‌های صندوق املاک و مستغلات کمک به عرضه مسکنی است که در دست انبوه سازان قرار دارد و هنوز عرضه نشده است؛ علاوه بر این با راه‌اندازی این صندوق می‌توان انتظار عرضه بهتر مسکن و سرمایه گذاری بیشتر در بخش مسکن را داشت. همچنین با شفاف شدن معاملات، تکلیف پول‌های سرگردانی که گا‌هی در بازار مسکن سوداگری می‌شود، روشن خواهد شد.

علیزاده با اشاره به آغاز پذیره نویسی در فرابورس برای عضویت در صندوق املاک و مستغلات گفت: این موضوع از اهداف سازمان بورس بوده که مقدمات این کار در فرابورس انجام شده است که می‌تواند کمک خوبی در رونق مسکن داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر