02 آبان 1401 - 11:51
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

بارگذاری اطلاعات بانکی در پنجره دولت الکترونیک گامی مهم در مسیر شفافیت است

میرتاج الدینی گفت: بارگذاری اطلاعات حساب‌ها و تسهیلات بانکی در پنجره واحد دولت الکترونیک گامی مهم در مسیر ایجاد شفافیت است.
کد خبر : ۱۴۲۲۳۹

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایبِنا ضمن اشاره به بارگذاری اطلاعات بانکی افراد در پنجره واحد دولت الکترونیک گفت: بارگذاری اطلاعات حساب‌ها و تسهیلات بانکی افراد و اطلاعات مربوط به چک‌های برگشتی و حساب‌های مسدود  در پنجره واحد دولت الکترونیک از سوی بانک مرکزی گامی مهم در مسیر ایجاد شفافیت است.


وی افزود: بارگذاری اطلاعات بانکی افراد در پنجره واحد دولت الکترونیک باعث می‌شود تا مانع سوء استفاده و کلاهبرداری‌ها شود.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: چنانچه  فردی تصمیم به انجام معامله با فرد دیگری را داشته باشد، با دریافت استعلام از پنجره واحد دولت الکترونیک در مورد سوابق مالی فرد مورد نظر می‌تواند  با اطمینان کامل در این خصوص تصمیم گیری کند. این مسئله از محاسن بارگذاری اطلاعات بانکی افراد در پنجره واحد دولت الکترونیک به حساب می‌آید.

میرتاج الدینی همچنین با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای الکترونیکی شدن فرآیند اعطای تسهیلات به افراد در بانک‌ها گفت: این اقدام بانک مرکزی کاری مهم در مسیر ایجاد فعالیت‌های بانکی و اعطای تسهیلات به متقاضیان است.


وی در ادامه  افزود: با این کار هر فردی که طبق قانون واجد شرایط برای اخذ تسهیلات باشد از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده می‌کند و دیگر شاهد تسهیلات میلیاردی خاص و ایجاد محدودیت در اعطای تسهیلات برای دیگر افراد نخواهیم بود.


 بانک مرکزی طی اقدامی درصدد است تا اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی و تسهیلات دریافت شده توسط افراد و چک‌های برگشتی و حساب‌های مسدود شده آنان را به خاطر چک‌های برگشتی در پنجره واحد دولت الکترونیک بارگذاری کند. همچنین بانک مرکزی، بانک‌ها را مکلف کرده تا اردیبهشت ماه سال آینده تمام فرایند اعطای تسهیلات به متقاضیان را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر