حفظ جایگاه روسیه در لیست ده کشور جهان با بیشترین افراد ابرثروتمند

روسیه در لیست ده کشور برتر ابرثروتمندان بابیش از ۴۰۰ نفر ثروتمند با دارایی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار، از فرانسه و ایتالیا پیشی گرفته است.
کد خبر : ۱۴۲۲۶۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، با استناد به مطالعه مشترک شرکت مشاوره در لندن و آژانس اطلاعاتی ثروت جهانی نیووردولث گزارش داد که روسیه در فهرست کشور‌ها با بیشترین تعداد میلیاردر یا افرادی که دارایی آن‌ها ۱۰۰ میلیون دلار و بیشتر است در رتبه دهم قرار دارد.

بر اساس این مطالعه، ۲۵۴۹۰ میلیاردر در جهان وجود دارد. آن‌ها عمدتاً صاحبان شرکت‌های فناوری و چند ملیتی، سرمایه گذاران و وارثان هستند. تعداد آن‌ها در ۲۰ سال گذشته بیش از دو برابر شده است.  ایالات متحده بیشترین تعداد افراد، ۹۷۳۰ نفر یا ۳۸ درصد از کل این جامعه را دارد، چین و هند به ترتیب با ۲۰۲۱ و ۱۱۳۲ در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. بریتانیا با ۹۶۸ نفر در رده چهارم قرار دارد و آلمان با ۹۶۶ نفر در رتبه پنجم قرار دارد. سوئیس (۸۰۸)، ژاپن (۷۶۵)، کانادا (۵۴۱) و استرالیا (۴۶۳) نیز به جمع ۱۰ کشور برتر راه یافتند و روسیه با ۴۳۵ نفر از ابرثروتمندان در این لیست قرار گرفت.

سایر اقتصاد‌های بزرگ، به عنوان مثال، فرانسه (۳۸۰) و ایتالیا (۲۹۸)، از نظر تعداد میلیاردر‌ها پس از روسیه قرار دارند. محققان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد افراد ابر‌ثروتمند در آسیا و آفریقا در سال‌های آینده به سرعت رشد خواهد کرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۳۲ از ایالات متحده و اروپا پیشی بگیرند. نویسندگان این مطالعه پیش‌بینی می‌کنند که ویتنام و هند هم سریع‌ترین رشد را در تعداد افراد با ثروت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در دهه آینده جهان نشان خواهند داد.

ممکن است جزیره موریس، که طبق گزارش‌ها به مقصدی محبوب برای میلیونر‌ها تبدیل شده، تا سال ۲۰۳۲ شاهد افزایش ۷۵ درصدی در تعداد ابرثروتمندان باشد. به نظر می‌رسد چشم انداز برای سه کشور آفریقایی، رواندا، اوگاندا و کنیا نیز خوب باشد، جایی که پیش بینی می‌شود این رقم بیش از ۵۵ درصدافزایش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر