انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بشناسید 

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌ها در بورس به دو دسته قابل معامله و صدور و ابطالی تقسیم می‌شوند.  
کد خبر : ۱۴۲۲۶۵

فرهنگ حسینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، بیان کرد: صندوق‌ها در بورس به دو دسته قابل معامله و صدور و ابطالی تقسیم می‌شوند، که صندوق‌های قابل معامله خود شامل سه دسته با عنوان‌های درآمد ثابت، سهامی و مختلط می‌شوند.

 

وی افزود: صندوق‌های با درآمد ثابت، سودی ثابت به صورت ماهانه به سرمایه گذار پرداخت می‌کنند در این صندوق‌ها بازدهی معقول با حداقل ریسک ممکن، نصیب سرمایه‌گذاران می‌شود و معمولا این دسته از صندوق‌ها بازده بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در بانک به افراد می‌دهند.

 

حسینی گفت: نوع دومِ صندوق‌های قابل معامله، سهامی هستند، همانطور که ازعنوان آن مشخص است،عمده پرتفوی این صندوق‌ها به خرید سهام اختصاص دارد.سومین عنوان صندوق ها، مختلط است؛ که ریسک و بازدهی آن نسبت به صندوق با درآمد ثابت بیشتر و از سهامی کمتر است.

 

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: سرمایه گذاران برای خرید و فروش سه نوع صندوق درآمد ثابت، سهامی و مختلط می‌توانند در سیستم آنلاین کارگزاری وارد شوند و بر حسب نماد، اقدام به خرید و فروش کنند.همچنین افراد برای دسترسی به اطلاعات صندوق‌ها می‌توانند به سایت Fipiran.com مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه صندوق اهرم و صندوق تضمین دو نوآوری جدید در بورس است گفت: سازمان بورس امکان سرمایه گذاری برای افراد پر ریسک و کم ریسک را با ایجاد صندوق‌های اهرمی و تضمین فراهم کرده است. در صندوق‌های اهرمی سرمایه گذاران با اهرمی بیشتر از یک می‌توانند بازده کسب کنند، همچنین در صندوق تضمین، اصل سرمایه تضمین می‌شود و افراد می‌توانند بازدهی نزدیک به شاخص داشته باشند.

 

حسینی در پایان تاکید کرد: از مزایای سرمایه گذاری در صندوق‌ها داشتن پرتفوی متنوع است، حتی ما به افراد دارای سواد مالی نیز توصیه می‌کنیم، قسمتی از سرمایه خود را به صندوق‌ها بسپارند تا بازده کسب شده توسط خود و صندوق ها را در بازه زمانی مشخصی مقایسه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر