02 آبان 1401 - 10:53
رئیس صندوق توسعه ملی؛

اعتبار ۳ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای بانک‌ها

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: اعتبار ۳ میلیاردلاری به صورت خط اعتباری در اختیار بانک‌ها قرارداده ایم.  
کد خبر : ۱۴۲۲۶۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در آیین اولین قرارداد تسهیلات مانایی در کشور اظهار کرد: امروز قرارداد ۷ میلیون دلاری بانک  خاورمیانه و یک شرکت خصوصی با تسهیلاتی که صندوق در اختیار بانک قرار داده است امضا شد.  


وی گفت: ما اعتبار ۳ میلیاردلاری به صورت خط اعتباری در اختیار بانک‌ها قرارداده ایم که تا سقف۱۰ درصد این میزان را می‌توانند در قالب قرارداد‌های مانایی اختصاص دهند.  



غضنفری ا‌دامه داد: منابعی که در اختیار بانک خاورمیانه قرار گرفته ۳۰۰ میلیون دلار است که از این میزان می‌تواند تا ۳۰ میلیون دلار را به شرکت‌ها و پروژه‌هایی که خودش ارزیابی میکند تخصیص دهد. قرارداد امروز با بانک خاورمیانه بود که ا‌ولین تسهیلات مانایی است و به ارزش ۷ میلیون دلار با معادل ریالی ۲۰۰ میلیارد تومانی است.



وی با تاکید براینکه صندوق توسعه ملی بانک، بیمه و بودجه عمرانی و جاری کشور نیست، تصریح کرد: وظیفه اعطای وام یکی از وظایف صندوق است و نباید اینطور تصور کرد که صندوق توسعه ملی باید مانند یک بانک عمل کند.

 

غضنفری تاکید کرد: ایجاد توسعه و فراهم کردن امکان توسعه وظیفه اصلی و مهم صندوق است؛ بنابراین برای رسیدن به توسعه باید تسهیلات اعطایی به واحد تولیدی برگردد تا بتوانیم تسهیلات را به زنجیره‌های دیگر هم اعطا کنیم.

 

وی گفت: از هیات امنا مجوز گرفته ایم تا ریال‌هایی که به دارایی تبدیل می‌کنیم هم ریال مانایی باشد. در قرارداد‌های مانایی تامین مالی ریال هم انجام می‌دهیم، اما ریال متصل به ارز خواهد بود. تسهیلات مانایی پلی است بین تسهیلات ریالی و ارزی تا بتوانیم تامین مالی را  برای بنگاه‌های اقتصادی هم به صورت ریالی و هم به صورت ارزی انجام دهیم.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر