گسترش تجارت دوجانبه روسیه و چین

وزارت اقتصاد روسیه پیش بینی کرد که تجارت با چین در سال ۲۰۲۳ تا رقم ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
کد خبر : ۱۴۲۳۵۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت اقتصاد روسیه پیش بینی کرد که تجارت با چین در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. پاول کالمیچک افزود: محموله‌هایی از طریق گذرگاه‌های موتوری و ریلی در مرز روسیه و چین برای گسترش تجارت دوجانبه حرکت می‌کنند. روز چهارشنبه کالمیچک، مدیر بخش وزارت توسعه اقتصادی روسیه گفت: گردش مالی تجاری دوجانبه بین روسیه و چین می‌تواند از ۱۷۰ میلیارد دلار به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود بهای تمام شده تجارت متقابل تا پایان سال بیشتر از سطح ۱۷۰ میلیارد دلار باشد و در صورت حفظ نرخ‌های رشد فعلی، هدف ۲۰۰ میلیارد دلاری در اوایل سال آینده محقق خواهد شد.  این مقام افزود: برای گسترش تجارت دوجانبه، نیاز به تأمین محموله‌هایی وجود دارد که از طریق گذرگاه‌های موتوری و ریلی در مرز روسیه و چین حرکت می‌کنند.

پیش‌تر اداره اصلی گمرک چین اعلام کرد: گردش تجاری بین روسیه و چین با ۳۲.۵ درصد افزایش سالانه به ۱۳۶.۰۸ میلیارد دلار در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ رسیده است. نفت خام، گاز طبیعی و زغال سنگ حدود ۷۰ درصد از ارزش کالا‌های وارداتی چین از روسیه را تشکیل می‌دهند. سایر اقلام کلیدی صادراتی روسیه شامل مس و سنگ مس، چوب، سوخت و غذا‌های دریایی است. چین طیف گسترده‌ای از محصولات را به روسیه صادر می‌کند که سهم قابل توجهی را گوشی‌های هوشمند، تجهیزات صنعتی و تخصصی، اسباب بازی، کفش، وسایل نقلیه، تهویه مطبوع و رایانه به خود اختصاص داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر