سیگنال اوراق قرضه به رکود در بازارهای آمریکا

ترس از رکود همچنان بر وال استریت دامن می‌زند، زیرا یک معیار اصلی در بازار اوراق قرضه، علائمی را ارسال می‌کند.
کد خبر : ۱۴۲۳۵۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) - اختلاف بین بازدهی کوتاه مدت ۳ ماهه خزانه داری و بازدهی معیار ۱۰ ساله برای مدت کوتاهی در اواخر روز سه شنبه و دوباره در روز چهارشنبه معکوس شد.

 این بدان معناست که بازده اوراق کوتاه مدت بیشتر از بازده اوراق بلندمدت بوده است. هر دو در حال حاضر حدود ۴ درصد هستند.

این نشانه بدی است - و اغلب مقدم بر رکود است -، زیرا نشان می‌دهد که سرمایه گذاران چقدر مضطرب هستند.

این علاوه بر منحنی بازده اصلی دیگر، تفاوت بین اوراق خزانه دو ساله و ۱۰ ساله است که از اوایل جولای پس از وارونگی مختصر آن در ماه مارس، به طور مداوم معکوس شده است.

با این حال، با وجود نگرانی‌های مداوم در مورد تورم افسارگسیخته در سطح جهان، دلار قوی که به شرکت‌های چندملیتی آسیب می‌زند و آشفتگی سیاسی و اقتصادی در بریتانیا، سهام در ماه اکتبر به شدت افزایش یافت.

 بیشتر خوش بینی‌ها به این واقعیت مربوط می‌شود که سرمایه گذاران امیدوارند فدرال رزرو به زودی سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

اما دلیل دیگری نیز وجود دارد: درآمد در واقع بسیار خوب بوده است، فقط از بخش فناوری که قبلا ملتهب بود فاصله گرفته است.

آلفابت که مالک شرکت گوگل و مایکروسافت است، با آخرین پیش بینی خود در اواخر روز سه شنبه، سرمایه گذاران را ناامید کرد. غول تراشه‌های تگزاس اینسترومنتز و اسپاتیفای نیز وال استریت را گیج کرده‌اند.

هر چهار سهم در روز چهارشنبه سقوط کردند، که دلیل بزرگی برای افت ۲ درصدی نزدک است، حتی در شرایطی که روند صعودی بازار کمی بهتر شد.

 داو با ۲ واحد افزایش بسته شد، در حالی که S&P ۵۰۰ تنها ۰.۷ درصد کاهش یافت. اما داو اوایل روز بالاتر بود و S&P ۵۰۰ نیز برای مدت کوتاهی سبز بود.

برایان فرانک، مدیر ارشد سرمایه گذاری فرانک فاندز می‌گوید: من هنوز فناوری را دوست ندارم. آن‌ها ارزشمند نیستند و این شرکت‌ها دیگر بزرگ نمی‌شوند. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر