اعمال محدودیت‌های صادراتی شکر توسط هند در راستای مقابله با افزایش قیمت داخلی

هند به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شکر جهان محدودیت‌های صادراتی را گسترش داد.
کد خبر : ۱۴۲۴۱۰

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، هند در ماه می‌برای مقابله با افزایش قیمت‌های داخلی محدودیت‌هایی را اعمال کرد. رویترز با استناد به اطلاعیه دولت هند گزارش داد، هند به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شکر جهان، ممنوعیت صادرات این محصول را یک سال دیگر تا اکتبر ۲۰۲۳ تمدید کرده است.

محدودیت صادرات شکر (شکر خام، تصفیه شده و سفید) از ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ یا تا سفارش‌های بعدی، هر کدام زودتر تمدید می‌شود. روز جمعه اطلاعیه اداره کل تجارت خارجی (DGFT) اعلام کرد سایر شرایط بدون تغییر باقی خواهند ماند. در ماه می، دهلی نو صادرات شکر را تا پایان ماه جاری برای مقابله با افزایش قیمت‌های داخلی که به دنبال صادرات بی‌سابقه این ماده انجام شد، محدود کرد. این اقدام محدودکننده که برای اولین بار در شش سال گذشته اعمال شده بود، صادرات را تا ۱۰ میلیون تن محدود کرد.

طبق گزارش ها، صادرات شکر هند تا ماه می‌سال جاری ۵۷ درصد افزایش یافت و به ۸.۶ میلیون تن رسید. اوایل این ماه، مقام‌های دولتی و صنعتی گفتند که انتظار می‌رود هند، دومین صادرکننده بزرگ پس از برزیل، در سال ۲۰۲۲ محصول بی‌سابقه‌ای تولید کند که می‌تواند به کشور اجازه دهد تا هشت میلیون تن صادرات کند.

 انتظار می‌رود هند پس از انتقال نزدیک به ۴.۵ میلیون تن شکر برای تولید اتانول، حدود ۳۶.۵ میلیون تن از این کالا را در فصل ۲۰۲۲ تا ۲۳ تولید کند که ۲ درصد بیشتر از فصل قبل است.

 

 

برچسب ها: شکر صادرات هند
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر