تعدیل ۹۵۰ کارمند توییتر در کالیفرنیا

توییتر بیش از ۹۵۰ کارمند کالیفرنیا را پس از روی کار آمدن ایلان ماسک برکنار کرد.
کد خبر : ۱۴۲۶۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس هفته گذشته مالکیت توییتر را به دست گرفت، این غول شبکه‌های اجتماعی کاهش شدیدی را در نیروی انسانی خود آغاز کرد. بر اساس اخطاری که این شرکت به مقامات منطقه ارسال کرد، در مجموع ۹۸۳ کارمند را در کالیفرنیا، تعدیل کرد.

مالک جدید و انحصاری این شرکت، ماسک، بعد از ظهر جمعه در توییتی نوشت: با توجه به کاهش نیروی انسانی توییتر، متأسفانه این شرکت بیش از ۴ میلیون دلار در روز ضرر می‌کند، اما چاره‌ای نیست. به هریک از افراد ۳ ماه مرخصی پیشنهاد شد که ۵۰ درصد بیشتر از حد قانونی است. کاهش نیروی توییتر فراتر از کالیفرنیا بود و سی ان بی سی نتوانست فوراً صحت توضیحات ماسک را تأیید کند. ضرر ۴ میلیون دلاری در روز در شرکت نشان دهنده ضرر سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار است.

 قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران فدرال، کارفرمایان را ملزم کرده که به طور کلی ظرف ۶۰ روز، از اخراج دسته جمعی یا تعطیلی کارخانه‌ها در کالیفرنیا اطلاعیه قبلی ارائه کنند. با توجه به نامه‌های توییتر که توسط دپارتمان توسعه اشتغال کالیفرنیا به اشتراک گذاشته شده، توییتر در ۴ نوامبر به کارکنان مزبور اطلاع داده است.

 براساس اعلامیه ها، انتظار می‌رود فسخ دائمی در ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شود. در هشدار کالیفرنیا، که توسط دپارتمان منابع انسانی توییتر امضا شده، اما هیچ یک از مدیران اجرایی آن را امضا نکردند، این شرکت نوشت: کارمندان متضرر، تمام دستمزد‌ها و مزایایی را که تا تاریخ پایان کار مستحق دریافت آن‌ها هستند، به ان‌ها پرداخت خواهند شد. بر اساس اطلاعیه مزبور، توییتر تقریباً ۷۸۴ کارمند را در سانفرانسیسکو اخراج کرد که شامل ۹ مقام یا مدیر اجرایی و ارشد، ۱۴۷ کارمند سطح متوسط، ۵۹۲ متخصص دیگر و ۳۶ کارمند فروش و پشتیبانی اداری بودند.

این اطلاعیه نشان داد که در سانتا مونیکا، توییتر تقریباً ۹۳ کارمند از جمله ۱۷ مقام و مدیر سطح متوسط، ۶۶ کارمند حرفه‌ای و ۱۰ کارمند فروش و پشتیبانی اداری را برکنار کرد. توییتر در دفتر سن خوزه تقریباً ۱۰۶ کارمند را از کار برکنار کرد، شامل یک مقام یا مدیر اجرایی، ۱۸ مقام و مدیر سطح متوسط، ۸۵ کارمند حرفه‌ای و دو کارمند پشتیبانی اداری.

 کارمندان سابق توییتر روز پنجشنبه در یک طرح دعوای جمعی که توسط شانون لیس ریوردان، وکیل مدافع و دیگرانی که نگران بودند، شکایت کردند. شانون لیس-ریوردان، وکیل حقوق کارگری به نمایندگی از کارمندان اخراج شده توییتر، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر