قیمت نفت ثابت ماند

با وجود مشکلات عرضه و ترس از رکود، قیمت نفت ثابت ماند.
کد خبر : ۱۴۲۷۲۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، اوایل روز سه‌شنبه قیمت نفت تغییر چندانی نداشت در حالی که نگرانی‌های عرضه، ترس از رکود اقتصادی و سیاست صفر مقابله با کووید چین را جبران کرد. نفت خام برنت تا ساعت ۵:۲۵ صبح به وقت تهران، با ۷ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷.۹۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۷ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۹۱.۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

با وجود گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، در حال بررسی خروج از محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ در این کشور هستند، هر دو قرارداد نفتی در روز دوشنبه به بالاترین حد خود از ماه آگوست رسید.

با این حال، مقام‌های بهداشتی چین در آخر هفته برسیاست سختگیرانه چین در برابر کووید صفر تاکید کردند. همچنین داده‌های اخیر نشان می‌دهد که صادرات و واردات کشور در ماه اکتبر به‌طور غیرمنتظره‌ای در این کشور کاهش یافته است.

به گفته تحلیل گران، عوامل بنیادی کوتاه مدت در حوزه نفت صعودی هستند و تمرکز بر مسائل مربوط به عرضه است. بازار نفت با ضرب الاجل واردات اروپایی نفت روسیه قبل از شروع تحریم‌ها مواجه است. ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که در تلافی حمله روسیه به اوکراین اعمال شد، قرار است از پنجم دسامبر آغاز شود و پس از آن واردات فرآورده‌های نفتی در ماه فوریه متوقف شود.

به گفته یک تحلیل گر، فعالان بازار به داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده این هفته برای نشانه‌های معاملاتی چشم دوخته‌اند، جایی که ممکن است تورم، موضع فعلی فدرال رزرو را تقویت کند و ترس از رکود را تشدید کند.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که پیش بینی می‌شود که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود ۱.۱ میلیون بشکه افزایش یابد. این نظرسنجی پیش از گزارش‌های موسسه نفت آمریکا انجام شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر