17 آبان 1401 - 09:56
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر دلایل سیاسی دارد نه اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ایجاد اخلال در فعالیت‌های اقتصادی در هفته‌های اخیر بر نوسان بازار ارز تاثیر گذاشت.
کد خبر : ۱۴۲۷۲۸

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر گفت: افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر دلایل سیاسی دارد نه اقتصادی.

 

وی افزود: اغتشاشگران در هفته ها و روزهای اخیر با اقداماتشان از چند جهت بر بازار ارز تأثیر گذاشتند و باعث افزایش قیمت دلار در بازار شدند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اغتشاشگران با ایجاد آشوب و نا آرامی باعث ایجاد جو روانی منفی و التهاب در بازار ارز شدند و همین موضوع بر افزایش قیمت دلار در بازار تاثیر گذاشت.

 

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این اغتشاشگران با اقداماتشان دشمنان جمهوری اسلامی در غرب را به ایجاد فشار بیشتر و تهدید برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان تحریک و ترغیب کردند که این عامل نیز خود باعث تاثیراتی بر بازار ارز در کشور شد.

 

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: اغتشاشگران همچنین با اقداماتشان باعث ایجاد اخلال در فعالیت‌های اقتصادی کشور شدند که این عامل نیز بر بازار ارز بی تاثیر نبود.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: از این گذشته افزایش قیمت دلار در دیگر کشورها نیز اتفاق افتاده و به عنوان مثال در کشوری مثل ترکیه این مسئله مشهود است و ما شاهد کاهش ارزش پول این کشور در برابر دلار هستیم و با توجه به اینکه ترکیه مبادلات اقتصادی زیادی با ما دارد این موضوع بر روند کار بازار ارز ما نیز تاثیر گذاشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر