18 آبان 1401 - 08:53
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نوسانات دلار متاثر از عوامل سیاسی است نه اقتصادی

نوسانات دلار متاثر از عوامل سیاسی است نه اقتصادی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش قیمت دلار در روز‌های اخیر متاثر از عوامل سیاسی است نه اقتصادی.
کد خبر : ۱۴۲۷۳۰

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به افزایش قیمت دلار در روز‌های اخیر گفت: افزایش قیمت دلار در روز‌های اخیر جنبه سیاسی دارد و متاثر از ناآرامی‌های هفته‌های اخیر است که موجب ایجاد التهاب در بازار ارز شد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: نکته قابل توجه در اینجا این است که ما حتی می‌توانیم از افزایش قیمت دلار هم سود قابل توجهی ببریم، اما به خاطر یک سری مسائل فقط جنبه‌های منفی آن شامل حال ما می‌شود.

 

قادری خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با افزایش تولید و توسعه صادرات کالا‌های تولید شده در زمانی که قیمت دلار بالاست از جنبه‌های مثبت آن بهره‌مند شویم تا گرانی دلار برای ما منافع داشته باشد.

 

وی افزود: در جنگ اقتصادی آمریکا با چین، آمریکا هیچگاه نمی‌خواهد که ارزش پول چین پایین بیاید چرا که در این صورت صادرات چین به آمریکا گسترش می‌یابد و این مسئله برای کشور چین منفعت به دنبال دارد، نه هزینه.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در همین رابطه باید قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار تمام و کمال اجرا شود و دولت با دستگاه‌هایی که قانون را در این رابطه اجرا نمی‌کنند باید با جدیت برخورد کند و از مدارا با آن‌ها بپرهیزد.

 

وی افزود: این اقدام موجب تسهیل محیط کسب و کار و در نهایت افزایش تولید صادرات محور خواهد شد که می‌تواند در حوزه صادرات برای ما مزیت رقابتی ایجاد کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر