پیش بینی رشد ۲۰ درصدی بازار سهام چین

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس، رشد بازار سهام چین را پیش بینی کرد.
کد خبر : ۱۴۲۷۵۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، استراتژیست‌ها گفتند ممکن است به محض حذف سیاست صفر کووید چین، ارزش سهام‌های چین ۲۰ درصد افزایش یابد. بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس تخمین زده که بازگشایی کامل اقتصاد چین با سود ۲۰ درصد بازار سهام این کشور خواهد بود. در یادداشتی که آخر هفته منتشر شد و توسط رسانه‌ها نقل شد، اقتصاددانان این بانک گفتند انتظار دارند دولت چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ شروع به کاهش قوانین کووید کند.

از جمله نشانه‌هایی که نشان داد ممکن است پکن شروع به کاهش سیاست‌های صفر کووید کند، می‌توان به افزایش پرواز‌ها و پذیرش رو به رشد واکسن استنشاقی اشاره کرد.

تحلیل گران گلدمن نوشتند که حذف محدودیت‌های کووید می‌تواند یکی از قابل مشاهده‌ترین، مورد انتظارترین و قدرتمندترین کاتالیزور‌های صعودی بازار باشد و افزودند که بازار‌های سهام معمولاً به بازگشایی مجدد بین‌المللی واکنش مثبت‌تری نشان دادند. آن‌ها افزودند: تا بازگشایی هنوز چند ماه دیگر باقی مانده، در حالی که نرخ واکسیناسیون سالمندان کم است و بر اساس داده‌های رسمی هنگ‌کنگ، نرخ مرگ و میر در افرادی که واکسینه نشده‌اند بالا به نظر می‌رسد.

این گزارش پس از صعود هفته گذشته ارزش بازار سهام در چین منتشر شد، در حالی که شاخص شرکت هنگ سنگ چین به بهترین رشد هفتگی خود از سال ۲۰۱۵ رسید. روز دوشنبه، این شاخص از رشد ۹ درصدی هفته گذشته افزایش یافت. شاخص CSI ۳۰۰، نیز در روز جمعه بیش از ۶ درصد جهش کرد، اگرچه در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت.

افزایش ارزش بازار سهام با گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه پکن می‌تواند به زودی سیاست سخت گیرانه کووید را کاهش دهد، هدایت شد. این دستاورد‌ها حتی پس از اینکه مقام‌های بهداشتی چین موضع دولت را مبنی بر پایبندی به سیاست عدم تحمل خود در برابر کووید تکرار کردند ادامه یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر