تحولات چین و آمریکا قیمت نفت را ۲ درصد کاهش داد

با وجود نگرانی از تقاضای سوخت با تشدید شیوع کووید-۱۹ در چین و نگرانی‌ها از نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، قیمت نفت دو درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۲۷۸۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، با وجود نگرانی‌های زیاد از تقاضای سوخت با تشدید شیوع کووید-۱۹ در چین، به عنوان واردکننده اصلی نفت خام و نگرانی‌ها از نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، قیمت نفت ۲ درصد کاهش یافت.

روز سه‌شنبه بهای معاملات آتی برنت برای تحویل در ماه ژانویه ۲.۳۴ دلار کاهش یافت و به ۹۵.۵۹ دلار در هر بشکه رسید که ۲.۴ درصد کاهش داشت. قیمت نفت خام آمریکا ۲.۶۴ دلار یا ۲.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۹.۱۵ دلار در هر بشکه رسید.

باب یاوگر، مدیر معاملات آتی انرژی میزوهو در نیویورک، گفت: بازار امروز با درجه خاصی از شک و تردید در مورد انتخابات وارد می‌شود، باید منتظر بود تا ببینیم نتیجه وضعیت در اینجا چیست. روز دوشنبه، هر دو معیار نفتی به بالاترین حد خود از ماه آگوست تا کنون رسید، در حالی که گزارش‌هایی از اینکه رهبران چین در حال بررسی خروج از محدودیت‌های سخت گیرانه کووید-۱۹ در این کشور هستند، به دست آمد.

اما موارد جدید ابتلا در گوانگژو و سایر شهر‌های چین افزایش یافته و چشم‌انداز محدودیت‌های کمتر را کمرنگ کرده است. دنیس کیسلر، معاون ارشد تجارت گفت: افزایش موارد ابتلا به کووید در چین امروز صبح مورد توجه بیشتر معامله‌گران قرار گرفته، در حالی که اخبار قرنطینه‌های مجدد ادامه دارد.

وی افزود که ذخایر بنزین و گازوئیل به طرز ناراحت کننده‌ای پایین است و کاهش قیمت نفت خام را محدود می‌کند در حالی که اکثر نقاط ایالات متحده برای هوای سرد آماده می‌شوند.

صرافی آیس، نرخ‌های حاشیه اولیه برای معاملات آتی نفت خام برنت در ماه اول را ۴.۹۲ درصد افزایش داده که باعث می‌شود موقعیت آتی از پایان معاملات روز سه شنبه گران‌تر شود. فعالان بازار که نگران تورم بالا و افزایش نرخ‌های بهره هستند که می‌تواند جرقه‌ای برای ایجاد رکود جهانی باشد، داده‌های قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده را در روز جمعه را نیز نظاره خواهند کرد.

روز سه شنبه آژانس بین المللی انرژی چشم انداز تقاضای انرژی ایالات متحده را برای سال ۲۰۲۳ کاهش داد و گفت که پیش بینی تولید ایالات متحده برای سال آینده ۲۱ درصد کمتر از انتظار خواهد بود. تولیدکننده نفت دایموندبک انرِژی هشدار داد که صنعت شیل ایالات متحده به تلاش برای گسترش تولید با سرعت فعلی خود ادامه داده و هزینه چاه‌های شیل جدید احتمالاً افزایش می‌یابد.

ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که به تلافی حمله روسیه به اوکراین اعمال شد، قرار است از ۵ دسامبر آغاز شود و به دنبال آن واردات فرآورده‌های نفتی در ماه فوریه متوقف شود. مسکو اقدامات نظامی خود در اوکراین را عملیات ویژه می‌خواند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها