18 آبان 1401 - 11:33
در آغاز معاملات بازار توافقی انجام شد؛

معامله ۵.۵ میلیون دلار توافقی در کف کانال ۳۴ هزار تومان

معامله ۵.۵ میلیون دلار توافقی در کف کانال ۳۴ هزار تومان
معاملات ارز در بازار توافقی امروز مانند روز گذشته با نوسان محدود شاخص ارزی در کانال سی و چهار هزار تومانی همراه شده است.
کد خبر : ۱۴۲۷۸۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در شروع معاملات امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱) بازار توافقی ارز، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با معامله در نرخ ۳۴۱۴۸ تومان کار خود را آغاز کرد.

گفتنی است برخی رسانه‌ها به‌اشتباه نرخ آغازین بازار را ۳۴۵۳۷ تومان گزارش کرده‌اند درحالی‌که این عدد مربوط به نرخ پیشنهادی برخی فروشنده‌ها در ابتدای روز بوده؛ اما برای آن خریداری پیدا نشده و نخستین معامله در همان قیمت ۳۴۱۴۸ تومان انجام شده است.

نرخ دلار در ساعت ۱۱ به ۳۴۱۶۷ تومان رسیده و معامله گران حدود ۵.۵ میلیون دلار اسکناس معامله کرده‌اند.

همچنین هر اسکناس یورو در بازار توافقی امروز، ۳۴۴۰۵ تومان قیمت‌گذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۰.۲۱ درصد افزایش داشته است.

لازم به تذکر است طی روز‌های اخیر برخی رسانه‌ها به‌اشتباه نرخ اسکناس دلار برای مصارف رسمی محدود (دلار ۲۸۹۰۰ تومان) را به‌عنوان نرخ دلار توافقی اعلام می‌کنند و براین‌اساس مدعی می‌شوند که اختلاف دلار رسمی و بازار آزاد به شش یا هفت هزار تومان رسیده و دلالان سود‌های بسیار زیادی از این اختلاف کسب می‌کنند. این در حالی است نرخ ۲۸۹۰۰ تومان مربوط به سرفصل‌های خاص و محدودی بوده و ۲۰۰۰ دلاری که هم‌اکنون افراد می‌توانند از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی دریافت کنند ذیل سرفصل "سایر" و با نرخ توافقی ارائه می‌گردد که تفاوت آن با بازار غیررسمی بسیار کمتر از ارقام ادعایی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر