18 آبان 1401 - 12:15

افزایش حقوق ۳ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

افزایش حقوق ۳ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟
به پیشنهاد مجلس و رای مثبت شورای نگهبان، کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری مشمول افزایش حقوق شده‌اند.
کد خبر : ۱۴۲۷۹۴

به گزارش ایبِنا، هفته گذشته مجلس پیشنهاد افزایش حقوق برخی از کارمندان و بازنشستگان را مصوب کرد که شورای نگهبان هم به آن رای مثبت داده و قرار است این افزایش به زودی اعمال شود.

 

بر اساس این مصوبه حقوق کلیه بازنشستگان کشوری و لشکری بین ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش یافته است. یعنی کف افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان است و بیشترین مبلغ آن دو میلیون تومان است.

 

آنگونه که دولت اعلام کرده این افزایش حقوق شامل حقوق مهر ماه به بعد بازنشستگان می‌شود، اما از آذر ماه به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

 

دومین گروهی که مشمول افزایش حقوق می‌شوند کارمندان دولت هستند. افزایش حقوق این گروه هم حدود یک میلیون تومان است. اما جز این مبلغ، حق اولاد کارمندان هم صد در صد افزایش یافته است.

 

حق اولاد سال ۱۴۰۱ هم ۴۱۷ هزار تومان بود که دو برابر شده و به حدود ۸۴۰ هزار تومان رسیده است. به ازای همسر هم افزایش ۵۰ درصدی لحاظ می‌شود. مجموع این عوامل سبب می‌شود که حقوق کارکنان دولت بین ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان افزایش داشته باشد.

 

درباره کارمندان دولت هم این افزایش ماه از مهر واریز می‌شود و مابه‌التفاوت دو ماه اول سال در آذر به حساب مشمولان واریز می‌شود.

 

البته این شیوه افزایش حقوق و مبلغ حقوق کارمندان دولت با واکنش برخی از نمایندگان مجلس مواجه شده است. چون این مبالغ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان بخش دولتی در حالی اعلام شده که قرار نیست هیچ تغییری در دریافتی کارمندان بخش خصوصی اعمال شود.

ارسال‌ نظر
شرکتی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
۰
پس تکلیف کارمندان شرکتی چه شد؟
تبدیل وضعیت؟؟؟؟؟؟
افزایش حقوق؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
۱
حق اولاد کجاش 417 بوده ؟ دلت خوشه برادر
کتابی از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
۱
سلام
این مبالغ حق اولاد و حق عائله مندی در کجای قرار دارد که ما کارمندان رسمی از آن بی خبر هستیم ، حق عائله مندی ۴۱۷۰۰۰ تومان بوده و الان به این مبلغ ۵۰درصد اضافه خواهد شد و حق اولاد هم تقریبی۱۰۰ هزار تومان بوده که به آن هم صددرصد اضافه خواهد شد ، حق امتیاز هم ۳۰۰۰ بوده که مبلغ ریالی آن حدود یک میلیون تومان می‌شود ، سرجمع اضافه شدن به حقوق کارمند متأهل دارای یک فرزند می شود یک میلیون تومان+دویست هزار تومان+یکصد هزار تومان= می شود یک میلیون و سیصد هزار تومان بدون محاسبه و اعمال مالیات...این نماینده محترم این مبالغ را از کجا آورده ، شفاف سازی کند تا ما کارمندان رسمی هم متوجه شویم.
.nh
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
۰
باسلام حق عائله مندی ۴,۰۷۳,۸۹۵ ریال که 50درصد آن می شود حدودا 200000 تومان حق اولاد هم 1056195 ریال است و 1 میلون هم معلوم است مجموع اینها برای کارمند با دو فرزند حدودا 1400000 تومان است.
م.م
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
۰
پس نیروهای قراردادی سابقه بالا را چرا با کار در ایام کرونا در کادر درمان تبدیل وضعیت نمی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
۰
عزیز جان اول تحقیق کن بعد گزارش بنویس حق اولاد حدود 100 هزارتومان است
کارمند بدبخت شرکت خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
۰
پس ماکه کارمند شرکت حصوصی هستیم چی شاید ما به نظر اقایون بجای کار تفریح میکنیم دم همتون گرم با این عدالتتون
فیلم و پخش زنده
بیشتر