قبل از جمعه سیاه و تعطیلات:

چشم‌های امید به سمت مصرف کننده است

سال سخت مالی برای مصرف کنندگان آمریکایی
کد خبر : ۱۴۳۰۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) --  تورم همه جا را فرا گرفته است، نرخ بهره در حال افزایش است، بازار املاک و مستغلات شروع به خنک شدن کرده است. با نزدیک شدن به تعطیلات، این یک سوال را ایجاد می‌کند: آیا خریداران در نهایت تخلیه شده اند؟

داده‌های زیادی در چند روز آینده منتشر خواهد شد که سرنخ‌های مهمی در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده ارائه می‌دهد. علاوه بر مجموعه‌ای از گزارش‌های درآمد خرده فروشی، دولت ارقام خرده فروشی ماه اکتبر را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.
اقتصاددانان جهش ماهانه ۰.۹ درصدی را انتظار دارند. فروش در ماه سپتامبر بدون تغییر بود، که نشانه احتمالی این است که تورم عوارض خود را بر مصرف کنندگان گذاشته است.
اما آخرین ارقام CPI برای ماه اکتبر باعث تسکین خریداران و وال استریت شد. سرعت افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

چندین خرده فروش بزرگ نیز نتایج خود را برای سه ماهه اخیر اعلام خواهند کرد. آن‌ها احتمالاً پیش بینی‌هایی در مورد فروش برای چند ماه آینده ارائه می‌دهند.
افزایش مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو در چند ماه گذشته، نرخ بهره کارت‌های اعتباری را به بالاترین حد خود رسانده است؛ بنابراین برای بسیاری از مشتریانی که به دنبال خرید هدایای امسال با کارت اعتباری خود هستند، مقرون به صرفه‌تر از همیشه خواهد بود.

سوال بزرگ پیش روی خرده فروشان این است که آیا می‌توانند به افزایش قیمت ادامه دهند یا خیر. مصرف کنندگان تاکنون (شاید با اکراه) علیرغم تمام شوک‌ها به خرج کردن ادامه داده اند. البته این کمک می‌کند که رشد دستمزد نسبتاً قوی باقی مانده است.

اقتصاددانان در آخرین گزارش مودیز در مورد چشم انداز سال ۲۰۲۳ می‌گویند: خرده فروشان توانسته اند قیمت‌های تولید بالاتر را به مصرف کنندگان منتقل کنند و حاشیه سود قوی را حفظ کنند.

اقتصاددانان مودیز افزودند که بازار کار هنوز سالم یکی از دلایلی است که باعث می‌شود روند تقاضای مصرف‌کننده «به‌طور فوق‌العاده انعطاف‌پذیر» باقی بماند.
واضح است که خرده فروشان به شادی تعطیلات نیاز دارند.
سهام مصرف کننده در سال جاری به دلیل ترس از تورم و ترس از رکود به شدت آسیب دیده است.

همه نگاه‌ها به کاهش سرعت مسکن دوخته شده است
افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ممکن است در نهایت باعث کاهش هزینه‌های مصرف کننده به طور کلی شود. اما یک حوزه برجسته دیگر از اقتصاد وجود دارد که قبلاً به شدت تحت فشار‌های تهاجمی بانک مرکزی قرار گرفته است: بازار مسکن.

نرخ وام مسکن به بیش از ۷ درصد افزایش یافته است که خرید خانه را دشوارتر کرده است.

داده‌های مجوز‌های مسکن و ساختمان برای مهرماه در پایان این هفته منتشر می‌شود. ارقام فروش خانه موجود نیز همینطور است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کنند که ۴.۴ میلیون خانه در ماه گذشته فروخته شده است. این در مقایسه با ۴.۷ میلیون خانه در سپتامبر و ۶.۳ میلیون خانه در اکتبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است.
بازار مسکن ممکن است لزوماً مانند اواخر دهه ۲۰۰۰ در بحبوحه سقوط نباشد، پس از آن که شور و شوق وام مسکن وام مسکن یک حباب بزرگ را جرقه زد.
اما واضح است که فروش خانه در حال از دست دادن قدرت خود است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر