بررسی صورت‌حساب‌های الکترونیکی شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سهام

شرکت‏های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، اولین گروهی هستند که از اول آبان‌ماه اقدام به صدور صورت‌حساب الکترونیکی کرده‌اند.
کد خبر : ۱۴۳۰۶۲

به گزارش ایبِنا، در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و به منظور هماهنگی‏‌های لازم در جهت پیشرفت انجام امور، کارشناسان ارشد سازمان امور مالیاتی از صدور صورت‌حساب الکترونیکی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس بازدید کردند.

شرکت‏های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، اولین گروه فراخوان شده در اجرای این قانون هستند که از اول آبان‌ماه اقدام به صدور صورت‌حساب الکترونیکی کرده‌اند در همین راستا، مرکز تنظیم مقررات با هدف آموزش، شناسایی و رفع ابهامات فنی، قانونی و اجرایی این قانون، جلسات مستمری با حضور شرکت‏های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار کرده است.

بر همین اساس و با رویکرد تسریع در روند استقرار سامانه فوق، کارشناسان ارشد سازمان امور مالیاتی از نزدیک و به صورت میدانی از مجموعه شرکت سایپا بازدید کرده و ضمن صحبت با مسئولین شرکت فوق در جریان چگونگی فرایند صدور و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی قرار گرفتند.

اشکان هراتی، رییس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان مسئول گروه در جریان بازدید از سامانه‌های صدور صورت‌حساب‌های الکترونیکی شرکت سایپا اظهار داشت: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان نخستین گروه از مشمولان اجراکننده قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول آبان‌ماه سال جاری اقدام به اجرای این قانون کرده و هم اکنون در حال صدور صورت‌حساب الکترونیکی هستند.

وی اضافه کرد: طبق سیاست‏ها و برنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور، بازدید میدانی از تعدادی از شرکت‏های فوق در دستور کار این مرکز قرار گرفته و مجموعه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از شرکت‏های معتبر و پیش‏رو در این فهرست می‌باشد که امروز موفق شدیم ضمن هماهنگی با مسئولین مربوطه از روند انجام استقرار سامانه مودیان و صدور صورت‌حساب الکترونیکی بازدید و گزارش لازم را تهیه کنیم.

هراتی افزود: مودیان مالیاتی می‌توانند از خدمات شرکت‌های معتمد در زمینه‌هایی همچون نصب و راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی و صدور و ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان و همچنین خدمات مشاوره‌ای و آموزشی این شرکت‏ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مودیان مالیاتی الزامی به انتخاب و بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های معتمد ندارند، تصریح کرد: مؤدی می‌تواند به شکل مستقیم و با تکیه بر توانمندی‌ها و امکانات خود، نسبت به صدور و ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی خود به سازمان اقدام و یا به صورت غیرمستقیم، از خدمات و امکانات شرکت‏های معتمد در این زمینه بهره گیرد.

در جریان این بازدید، مسئولان مالی و فناوری سایپا نیز ضمن تاکید بر اینکه از اول آبان‏ماه تمام صورت‌حساب‌های این شرکت به صورت الکترونیکی صادر و به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می‌شود، با اشاره به برخی مزیت‌های صدور صورت‌حساب الکترونیکی، در خصوص برخی چالش‏های پیش رو و اتخاذ تدابیر لازم تبادل نظر کردند.

منبع: سازمان مالیاتی کشور

برچسب ها: بورس شرکت بورسی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر