تورم ۱۱ درصدی بی سابقه در بریتانیا و افزایش موج اعتصاب‌ها

اتحادیه بزرگ کارگری بریتانیا با وجود تورم بی سابقه اعتراض خود را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۴۳۱۲۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه خدمات عمومی و تجاری (PCS)، ششمین اتحادیه بزرگ کارگری در بریتانیا، آغاز برنامه فعالیت صنعتی خود را اعلام کرد و پیش بینی می‌شود که اعتصاب‌ها بر تمام حوزه‌های حمل‌ونقل تأثیر بگذارد.

این اتحادیه در بیانیه روز جمعه گفت: این هفته با دفتر کابینه ملاقات کردیم، اما آن‌ها هیچ پیشنهادی ارائه نکردند که به خواسته افزایش ۱۰ درصدی حقوق، عدالت بازنشستگی، امنیت شغلی و عدم کاهش شرایط تعدیل نیرو بپردازد. مارک سروتکا، دبیر کل اتحادیه، گفت که گفتگو‌های بیشتر دراتحادیه در دسترس خواهد بود.

اعضای این اتحادیه خشمگین هستند. آن‌ها به حفظ این کشور در طول همه گیری کمک کردند و در مقابل با آن‌ها رفتار وحشتناکی از سوی دولت صورت گرفت. با تورم فعلی ۱۱.۱ درصد غیرقابل تصور است که آن‌ها با شرایط واقعی کنار بیایند. سروتکا تاکید کرد که ده‌ها هزار از اعضای اتحادیه در فقر هستند و مجبور هستند بین گزینه‌های گرم کردن و غذا خوردن انتخاب کنند.

روز جمعه این اتحادیه اعلام کرد که از ۲ دسامبر تا ۵ دسامبر اعتصاب‌های بیشتری برگزار خواهد کرد همچنین قصد دارد به برنامه اعتصاب مدارس خود از ۲۸ نوامبر ادامه دهد.

به موازات افزایش تورم که در اکتبر به رکورد ۱۱.۱ درصدی رسید، اعتصاب‌های کارگران در بریتانیا بیشتر شده است. ناکامی نخست وزیر سابق لیز تراس در مهار رشد قیمت‌ها و حذف کسری بودجه باعث شد که او ماه گذشته استعفا دهد. دولت جانشین او ریشی سوناک، برنامه مالی میان مدت ارائه کرده و برای تثبیت اقتصاد روی افزایش مالیات و کاهش هزینه‌های عمومی حساب می‌کند.

ارسال‌ نظر
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
۰
انشا الله که خون بیگناهانی که در جهان توسط رسانه های آنگلو ساکسونی در روز کره خاکی ریخته شده از اول تاسیس این کشور منحوس فتنه گر تا کنون را زمامداران منحوس آنگلوساکسونی خواهد گرفت
فیلم و پخش زنده
بیشتر