01 آذر 1401 - 10:23
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

فروش اوراق ارزی بانک مرکزی گامی مهم در شفافیت بازار ارز

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: فروش اوراق دلار و ارز توسط بانک مرکزی گامی مهم برای ایجاد شفافیت در بازار ارز است.
کد خبر : ۱۴۳۲۰۸

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای فروش اوراق ارز گفت: اینکه نیاز مردم به دلار از طریق رسمی و توسط بانک مرکزی تامین شود گامی مهم در ایجاد شفافیت در بازار عرضه و تقاضای ارز است.

 

وی افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که نیاز به ارز و دلار وجود نداشته باشد پس باید این نیاز از کانال‌های رسمی و به صورت شفاف تامین شود که اقدام اخیر بانک مرکزی در فروش اوراق ارز گامی مهم در این راستا است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فروش اوراق ارز باعث حذف دلالی‌، واسطه گری‌ و سودجویی‌ در بازار ارز می‌شود و ما شاهد عرضه ارز تامین نیاز مردم در این حوزه از کانال رسمی بانک مرکزی هستیم.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: ما پیش از این شاهد فروش دلار در کانال‌ها و بازار‌های غیررسمی بودیم که در یک مورد آن وجه خرید دریافت شده و دلار روز بعد به مردم تحویل داده می‌شد که اقدام بانک مرکزی در فروش توافقی و فروش از طریق سامانه و همچنین فروش اوراق ارز گامی مهم در محدود کردن این دلالی‌ها و بازار‌های غیررسمی است.

 

خریداران اوراق ارز از بانک مرکزی می‌توانند پس از گذشته سه ماه و سررسید اوراق خود یا دلار و ارز خود را به صورت توافقی در بازار به صورت رسمی به فروش برسانند یا دلار خریداری شده را به صورت اسکناس تحویل بگیرند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر