اولین خودروی پرتیراژ که از قیمت‌گذاری دستوری خلاص شد؛

خرید ۲۰۷ حدود ۱۰۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار

امروز ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ به عنوان نخستین خودروی پرتیراژ در بورس کالا در روند شفاف و طبق عدالت مورد معامله قرار گرفت.
کد خبر : ۱۴۳۲۱۱

به گزارش ایبِنا، تیرماه امسال طرح عرضه خودرو در بورس کالای ایران در شورای عالی بورس مورد تصویب قرار گرفت و طبق وعده وزیر امور اقتصادی و دارایی، عرضه‌های خودرو کم تیراژ در بورس کالا آغاز شد. بررسی آمار معاملات بورس کالای ایران نشان می‌دهد عرضه خودرو در بورس کالا که با خودروی کارا دو کابین و تک کابین آغاز شد، تا قبل از معاملات امروز در مجموع به حجم معامله ۳ هزار و ۸۰ دستگاه خودرو در بورس کالا رسید.

در این مدت ۷۴۲ دستگاه فیدلیتی گروه بهمن موتور، ۷۳۱ دستگاه هایما S7 گروه صنعتی ایران خودرو، ۵۹۴ دستگاه دیگنیتی بهمن موتور، ۳۱۶ دستگاه کارا دو کابین بهمن موتور، ۱۴۰ دستگاه کاراتک کابین، ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، ۱۲۱ دستگاه کامیون کشنده امپاور بهمن دیزل، ۶۹ دستگاه کی ام سی T ۸ کرمان موتور، ۶۸ دستگاه جک S ۵ کرمان موتور، ۶۴ دستگاه شاهین سایپا و ۳۵ دستگاه کامیون کشنده FAW معامله شده است.

نوبت به پرتیراژ‌ها رسید

اما پس از موفقیت معاملات خودرو‌های کم تیراژ و به نوعی غیر عمومی‌تر برای مردم، از امروز عرضه پژو ۲۰۷ ایران خودرو به عنوان نخستین عرضه خودروی پرتیراژ در بورس کالای ایران آغاز شد تا حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو‌های عمومی پس از سال‌ها به طور رسمی و براساس عرضه و تقاضا عملیاتی شود. امروز ۱۰۰۰دستگاه پژو ۲۰۷ با میانگین قیمتی ۳۴۲ میلیون و ۸۴۲هزار تومان و ۴۰۰ تومان پس از ۶۰ دقیقه رقابت مورد معامله قرار گرفت تا مشخص شود عرضه خودرو‌ها در بورس کالا به سود تولیدکننده و مصرف کننده و به زیان دلالان است.

خرید خودرو ۱۰۰میلیون تومان زیر قیمت بازار

نگاهی به آگهی‌های منتشر شده درشبکه‌های اجتماعی خرید و فروش بیانگر آن است که پژو ۲۰۷ معمولی امروز با قیمتی حدود ۴۳۰ تا ۴۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما مصرف کنندگانی که امروز در بورس کالا اقدام به رقابت و خرید ۲۰۷ کردند با میانگین قیمتی ۳۴۲ میلیون تومان موفق به خرید شدند. البته با احتساب هزینه‌های جانبی قیمت تمام شده ۲۰۷ در بورس به ۳۹۱ میلیون تومان می‌رسد که بر این اساس حدود ۵۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار خواهد بود.

برچسب ها: خودرو بورس کالا
ارسال‌ نظر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
۰
درقیمت خودرووملک بزرگترین ظلم در حق ملت بخصوص قشر جوان شد،قیمتها10برابرشدحقوق هم باید10برابرمیشد.
فیلم و پخش زنده
بیشتر