صادرات آلمان به روسیه کاهش یافت

تجارت بین دو کشور آلمان و روسیه در سال جاری به دلیل تحریم‌های غرب علیه مسکو بسیار کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۴۳۲۴۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، اداره آمار فدرال اتحادیه اروپا (دستاتیس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که واردات کالا‌های آلمانی روسیه در ماه اکتبر به کاهش خود ادامه داد. این آژانس اعلام کرد: صادرات به روسیه در ماه اکتبر ۲۰۲۲ در مقایسه با ماه اکتبر ۲۰۲۱ با ۵۹.۲ درصد کاهش به یک میلیارد یورو رسید که نتیجه آن جنگ در اوکراین و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بود.

این به دنبال کاهش نسبت‌های مشابه در ماه سپتامبر بود، زمانی که صادرات آلمان به روسیه تقریباً ۵۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۱.۱ میلیارد یورو رسید. روسیه بین کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا که صادرات آلمان به آن‌ها هدایت می‌شود، رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داد. در فوریه ۲۰۲۲، قبل از شروع حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن، روسیه در رتبه پنجم قرار گرفت.

صادرات آلمان به کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است. بر اساس داده‌های اولیه، این کشور در ماه اکتبر مجموعاً ۶۱.۲ میلیارد یورو کالا صادر کرده است. ایالات متحده همچنان بزرگ‌ترین بازار برای کالا‌های ساخت آلمان میان کشور‌های غیر اتحادیه اروپا است. در ماه اکتبر سال جاری، صادرات آلمان به آمریکا با ۲۸.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، به ۱۳.۹ میلیارد یورو رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر