هشدار بانک مرکزی اروپا:

تورم اروپا با افزایش دستمزدها بالا می‌رود

تورم اروپا با افزایش دستمزدها بالا می‌رود
بانک مرکزی اروپا هشدار داد که افزایش دستمزد‌ها به افزایش تورم ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۱۴۳۳۸۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، فیلیپ لین، رئیس بخش اقتصاد بانک مرکزی اروپا هشدار داد که افزایش دستمزد‌ها عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در سال‌های آینده خواهد بود.

فیلیپ لین، رئیس بخش اقتصاد بانک مرکزی اروپا، گفت که افزایش دستمزد‌ها حتی پس از پایان شوک‌های اپیدمی کرونا و جنگ در اوکراین، به تورم در منطقه یورو دامن می‌زند.

فیلیپ لین گفت: «حتی پس از از بین رفتن عوامل مرتبط با انرژی و بیماری همه گیر که باعث روند تورمی می‌شوند، افزایش دستمزد‌ها عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در سال‌های آینده خواهد بود.»
و با عبور تورم از آستانه ۱۰ درصد در طول سقوط در منطقه، بانک مرکزی اروپا از ورود به یک مارپیچ از بازدید‌های به هم پیوسته در دستمزد‌ها و قیمت‌ها می‌ترسد که ممکن است انتظارات خود را در مورد بازگشت تدریجی تورم به هدف ۲ درصدی خود ناکام بگذارد.

با این حال، لین تأکید کرد که این پدیده در حال حاضر در مرحله تأیید نیست، زیرا مذاکرات اخیر به طور کلی منجر به افزایش متوسط دستمزد ۳.۸ درصد برای سال ۲۰۲۲ و ۳.۵ درصد برای سال ۲۰۲۳ شده است.

در آلمان، حدود چهار میلیون کارمند در بخش صنعتی، الکترونیک و معدن، روز جمعه افزایش دستمزد ۸.۵ درصدی دریافت کردند.

البته این افزایش‌ها «بالاتر از سطح نرمال» هستند، اما «تا حد زیادی مکانیسم جبران خسارت پس از کاهش دستمزد‌های واقعی ثبت‌شده از اواسط سال ۲۰۲۱» را منعکس می‌کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها