07 آذر 1401 - 18:11
در یکسالگی دولت سیزدهم؛

تراز تجاری کشور ۷ میلیارد دلار مثبت شد

از ابتدای سال تا پایان مهرماه، ۱۳۸ میلیون تن کالا به ارزش ۶۶.۶ میلیارد دلار صادر شد.
کد خبر : ۱۴۳۵۱۱

به گزارش ایبِنا، از ابتدای شهریورماه ۱۴۰۰ یعنی آغاز به کار دولت سیزدهم تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱، بر اساس گمرک، ۱۳۸ میلیون تن کالا به ارزش ۶۶.۶ میلیارد دلار صادر و ۴۵.۶ میلیون تن کالا به ارزش ۵۹.۶ میلیارد دلار نیز وارد شده است.

 

آمار عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۰ یعنی آغاز به کار دولت سیزدهم تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ در مدت ۱۴ ماه، همچنین ۱۶ میلیون تن کالا از مسیر کشورمان ترانزیت شده است.

 

در دولت سیزدهم میانگین زمان انجام تشریفات گمرکی برای صادرات با کالا ۱۴ درصد کاهش و برای واردات کالا با ۱۵ درصد کاهش روبه‌رو شد.

 

همچنین گمرک در دولت سیزدهم، موفق به امضای ۱۰ سند گمرکی با گمرکات دنیا در سال جاری (۱۴۰۱) شد.

 

گمرک جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم به ۶۲۴ فعال اقتصادی مجاز (AEO) تسهیلات ۱۸ گانه گمرکی ارائه کرد.

 

همچنین در این مدت زمان ۲ دستگاه X-RAY کامیونی در گمرکات شهید رجایی و دوغارون مستقر کرد و ۸۲ درصد کالاهای متروکه سنواتی تعیین تکلیف شدند.

 

در دولت سیزدهم سامانه احراز هویت متمرکز (sso) راه‌اندازی و ۴ هزار شرکت تولیدی به آن متصل شدند.

 

همچنین در دولت سیزدهم کشفیات مواد مخدر در گمرکات کشورمان ۵۰۰ درصد افزایش یافت و کشف قاچاق انسان با رشد ۱۵ درصدی همراه بود.

 

در نهایت اینکه ۱۲ پروژه عمرانی در دولت سیزدهم در گمرکات کشور افتتاح و مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک در ایران برای تبادل دانش و تجربیات منطقه آسیا- اقیانوسیه تأسیس شده است.

 

برچسب ها: تراز تجاری گمرک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر