09 آذر 1401 - 14:19

وام ازدواج ۳۵۰ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

فرزندان بازنشستگانی که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی داشته باشند مشمول دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی نیز می‌شوند.
کد خبر : ۱۴۳۵۹۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، به پسرانی که قبل از ۲۵ سالگی و دخترانی که پیش از ۲۳ سالگی ازدواج کنند، ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد و اگر ازدواج آن‌ها پس از این مدت باشد نیز می‌توانند هر کدام ۱۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. علاوه بر این به فرزندان بازنشستگان نیز می‌توانند ۲۵ میلیون تومان وام، غیر از وام ازدواج خود دریافت کنند.

 

فرزندان بازنشستگان می‌توانند به غیر از وام ازدواج، به واسطه بازنشستگی قیم خود ۲۵ میلیون تومان وام بگیرند؛ بنابراین در بهترین حالت اگر یکی از والدین دختر و پسری که ازدواج کرده‌اند، بازنشسته باشد و مشمول دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی شده باشند و از طرفی سن دختر زیر ۲۳ سال و پسر زیر ۲۵ سال باشد، می‌توانند در مجموع ۳۵۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند.

 

شرایط وام ۲۵ میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان

 

فرزندان بازنشستگانی که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی داشته باشند مشمول دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی می‌شوند.

 

عقدنامه‌هایی برای دریافت وام پذیرفته می‌شوندکه در سال جاری ثبت شده باشند.

 

تسهیلات وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فقط به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته یا وظیفه بگیر یا فرزند همسر وظیفه بگیر، تعلق می‌گیرد و تنها بابت ازدواج اول زوجین این وام پرداخت می‌شود.

 

هر فرد تنها یک بار می‌تواند این وام را دریافت کند و اگر پدر و مادر یک فرد هر دو بازنشسته باشند، فرد تنها می‌تواند از طرف یکی از والدین خود و برای یک بار وام ۲۵ میلیون تومانی را دریافت کند.

 

اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام نخواهد داشت.

 

وام ازدواج مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود و هزینه آن بر عهده متقاضی است.

 

متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند، ولی وام به آن‌ها اختصاص نیافته بود، باید صرفا نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک خود اقدام کنند. پس از ثبت‌نام صندوق بازنشستگی درخواست‌ها را بررسی کرده و طبق اولویت مبلغ وام به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

 

تعداد اقساط و نرخ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

 

میزان وام ازدواج بازنشستگان ۲۵ میلیون تومان و اقساط بازپرداخت آن ۶۰ ماهه و با نرخ کارمزد ۱۰ درصد ارائه می‌شود.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند که این روز‌ها زمان ثبت نام وام به پایان رسیده، اما احتمالا درگاه ثبت نام این وام به زودی بازگشایی می‌شود.

 

درگاه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها