طرح اضطراری اتریش در زمان خاموشی احتمالی زمستان

طرح اضطراری اتریش با هدف فراهم کردن منابع حیاتی شهروندان در صورت قطعی برق بوده و خواربارفروشان، برای زمان خاموشی، جیره غذایی توزیع کردند.
کد خبر : ۱۴۳۶۰۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، اتریش از تدابیر اضطراری روز سه‌شنبه برای تامین غذا و سایر اقلام ضروری مردم در صورت خاموشی در زمستان امسال رونمایی کرد. طبق حکم موجود در این طرح در وب‌سایت وزارت کشاورزی و گردشگری این کشور، قرار است که تمام فروشگاه‌های مواد غذایی در اتریش در اولین روز خاموشی احتمالی، بسته بمانند.

در روز دوم، فروشگاه‌ها باید بسته بمانند، اما به‌عنوان مراکزی هستند که کیسه‌های محصولات تازه از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر از آنجا به ساکنان داده می‌شود. علاوه بر این، فروشگاه‌ها کیسه‌های آماده شده با آب، نان با ماندگاری بالا، کنسرو، محصولات رفاهی و شمع را به صورت نقدی عرضه می‌کنند. اقلام مورد نیازکودک و محصولات بهداشتی در صورت درخواست در اختیار شما قرار می‌گیرد. از روز سوم، فقط محصولات خشک ارائه می‌شود. همه خرده فروشان عمده اتریشی با این طرح موافقت کرده‌اند.

به ساکنان این کشور، توصیه شد که مواد غذایی با ماندگاری بالا طی ۱۴ روز و مقدار کمی پول نقد به مبلغ حدود ۱۰۰ یورو برای هر عضو خانواده نگهداری کنند. این طرح با هماهنگی اتاق بازرگانی اتریش (WKÖ)، بانک ملی اتریش (OeNB) و وزارت انرژی و همچنین نمایندگانی از صنعت خرده فروشی مواد غذایی و انجمن شهرداری‌های اتریش تهیه شد. در حالی که مقام‌های مزبور تاکید کردند که عرضه مواد غذایی در اتریش امن است و خطر کمبود برق بسیار کم و بعید است، اما چالش‌های بالقوه جدید نیاز به آمادگی به موقع برای بحران دارند.

صنعت تجارت مواد غذایی ما، صنعت مسئولیت پذیری است و قبلاً توانایی خود را برای غلبه بر بحران ثابت کرده است. کریستف، رئیس انجمن خرده فروشان مواد غذایی ضمن بیان این مطلب گفت: راه حل ارائه شده در صورت خاموشی گسترده احتمالی، الگویی برای کل اروپا است و نشان می‌دهد که صنعت غذایی ما به عنوان بخشی از سیستم زیرساخت‌های حیاتی برای بحران آماده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر