آغاز پنجمین فرآیند سرشماری اقتصادی ملی چین در سال ۲۰۲۳

شورای دولتی چین در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرد که چین پنجمین سرشماری ملی اقتصادی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد.
کد خبر : ۱۴۳۶۷۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از شینهوا، شورای دولتی چین در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرد که چین پنجمین سرشماری ملی اقتصادی خود را در سال ۲۰۲۳ برای بررسی وضعیت توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور انجام خواهد داد. آماده سازی این اقدام در سال ۲۰۲۳ خواهد بود، در حالی که ثبت در سال ۲۰۲۴ سازماندهی خواهد شد.

این سرشماری هر پنج سال یک بار انجام می‌شود و مقیاس در حال توسعه، طرح و کارایی صنایع ثانویه و سوم چین را برای درک وضعیت اساسی واحد‌های مختلف این کشور به طور جامع بررسی می‌کند و به ارائه اطلاعات آماری علمی و دقیق برای بهبود حکمرانی کلان اقتصادی و تدوین علمی برنامه‌های توسعه میان‌مدت و بلندمدت کمک می‌کند.

در این اطلاعیه بر کیفیت داده‌ها تاکید شد و خواستار کسب اطمینان از صحت، دقت، کامل و قابل اعتماد بودن داده‌های سرشماری شد. این سرشماری شامل تمام اشخاص حقوقی، واحد‌های فعالیت صنعتی و خانوار‌های خویش فرما می‌شود که در فعالیت‌های صنعتی ثانویه و ثالث در چین مشغول هستند.

محتوای اصلی این سرشماری شامل اطلاعات اولیه، ساختار سازمانی، دستمزد پرسنل، ظرفیت تولید، وضعیت مالی، مدیریت تولید، تولید و مصرف انرژی، تحقیق و توسعه، توسعه فناوری اطلاعات و مبادلات تجارت الکترونیک و همچنین ساختار ورودی و کاربرد محصولات و ترکیب سرمایه گذاری دارایی‌های ثابت است.

این سرشماری، گزارش آنلاین را با مجموعه داده‌ها در محل از طریق پایانه‌های الکترونیکی دستی ترکیب می‌کند. برخلاف سرشماری‌های قبلی، سرشماری ملی اقتصادی آتی به طور همزمان یک بررسی ورودی و خروجی را انجام خواهد داد و یا به اصطلاح با یک تیر، دو نشان خواهد زد.

کمپین بزرگی برای انعکاس سیستماتیک روابط اقتصادی بین صنایع در این اقتصاد، نظرسنجی رویه ها، محتوا و موضوعات مشابهی را با سرشماری اقتصاد ملی به اشتراک می‌گذارد. این بررسی‌های همزمان، هماهنگی آماری را بهبود می‌بخشد، همپوشانی‌ها در محتوا را کاهش می‌دهد و به ارتباط داده‌ای بهتر بین مجموعه‌های اقتصادی و ساختار دست پیدا می‌کند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر