خبری تازه برای جاماندگان سهام عدالت 

معاون وزیر اقتصاد گفت: از طریق سازمان خصوصی‌سازی در تلاش هستیم تا جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام خود را دریافت کنند.
کد خبر : ۱۴۳۶۹۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا، طی چند هفته اخیر مسئولین اخبار مثبتی را برای دارندگان سهام عدالت مطرح کردند، البته این اخبار مثبت به دارندگان سهام عدالت محدود نمی‌شود و برای جاماندگان نیز اخبار خوشی در راه است.

 

قوامی معاون وزیر اقتصاد، هم از همکاری با سازمان خصوصی سازی برای دریافت سهام عدالت جاماندگان خبر داد.

 

همچنین طبق گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، سود سهام عدالت در دو مرحله واریز می‌شود که احتمالا ارقام آن دو برابر سال گذشته باشد بنابراین، پیش بینی می‌شود که میزان توزیع سود سهام عدالت از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

 

در رابطه با زمان پرداخت سود نیز مشاور رئیس سازمان بورس اعلام کرد که قسط اوّل سود سهام عدالت تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود.

 

هم اکنون طبق گفته مسئولین، سهام عدالتی که با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود حداقل ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی نیز بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است و ارزش اسمی سهام عدالت از زمان واگذاری که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده به میزان۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

نگاهی بر تاریخچه سهام عدالت

 

طرح توزیع سهام عدالت، در مرداد سال ۸۴ و پس از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب رسید، طی چهار سال دهک بندی برای توزیع سهام عدالت تغییر کرد تا در نهایت در سال ۱۳۸۸ توزیع سهام عدالت به ۶ دهک پایین درآمدی با اولویت ۲ دهک پایین به تصویب رسید. 

 

دو روش آزاد سازی سهام عدالت 

 

آزادسازی سهام عدالت به دو روش غیر مستقیم و مستقیم صورت می‌گیرد، در صورت انتخاب آزاد سازی به روش مستقیم، مدیریت سهام عدالت به صورت مستقیم و بدون واسطه به فرد منتقل می‌شود یعنی تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به فرد تخصیص خواهد یافت، در ازای شرکت‌هایی که هنوز وارد بورس نشدند نیز سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرد تعلق خواهد گرفت.

 

در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیر مستقیم، مدیریت سهام عدالت فرد، از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و فردی که این روش را انتخاب کرده، نمی‌تواند سهم‌های موجود در بسته سهام عدالت را به طور مستقیم و موردی به فروش برساند. در این روش سود یا زیان احتمالی به سهامدار بر اساس عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهد بود.

 

حال افرادی که برای آزاد سازی سهام خود روش مستقیم را انتخاب کردند سود عایدی از سهام ۳۶ شرکت بورسی را مانند سایر فعالان بورسی دریافت خواهند کرد. البته بابت ۱۳ شرکت غیربورسی نیز سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت، همچنین کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را دریافت خواهند کرد. در پایان هر سال مبلغی تحت عنوان سود سهام عدالت به سهامداران پرداخت می‌شود که این رقم نسبت به سال قبل با افزایش همراه است.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
۰
کجاست این سهام جاماندگان؟ از سال ۸۴ تا الان یعنی ۱۷ سال رد شده و شما هیچ سودی به جاماندگان سهام عدالت ندادید و میتوانستید به جاماندگان هم مبلغی پول واریز کنیدو به راحتی حقشان را خوردید و ضایع کردید
الیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
۰
شما لطف کنید تکلیف سهام عدالتی که به مردم دادید ن میشه معامله کرد ن میشه خرید ن میشه فروخت عملن راکد هست مشخص کنید سهام جدید که هیچ کارش نمیشه کرد مردم مخان چکار کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
۰
سهام ناعدالت چون خیلی ها سهام ندارن
فیلم و پخش زنده
بیشتر