17 آذر 1401 - 11:54
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا:

سیاست جدید بانک مرکزی کار فعالان تجاری را تسهیل می‌کند

سیاست جدید بانک مرکزی سبب خواهد شد تا کار فعال تجاری در امر صادرات و واردات تسهیل شود.
کد خبر : ۱۴۳۸۵۷

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی درباره تاثیر تصمیمات جدید بانک مرکزی بر بازار و کالای اساسی با توجه به افزایش سقف تسهیلات، سقف حوالجات و کاهش کارمزد انتقال ارز در تامین و ترخیص منابع ارزی برای کالا‌های اساسی گفت: مجلس از هر تصمیمی که بتواند در بحث صادرات و واردات تاثیرگذار باشد و اقتصاد کشور را در مسیر درست اندازد، استقبال می‌کند.


وی در ادامه ابراز کرد: زمانی می‌توان به پیشرفت کشور امید داشت که فعال تجاری که با تمام سختی‌های موجود به امر صادرات مبادرت می‌ورزد، بدون هیچ دغدغه‌ای و با فراغ بال به سراغ این کار رود. سیاست جدید بانک مرکزی سبب خواهد شد تا کار صادرکننده و وارد کننده تسهیل شود و با راحت شدن واردات کالا‌های اساسی بر قیمت و میزان تورم آن هم تاثیرگذار باشد، بنابراین چنین  سیاست‌هایی باید در مسیر قرار گیرد و توسعه داده شود.


این عضو کمیسیون اقتصادی درباره تاثیر این سیاست‌ها بر بازار کالا اضافه کرد: قیمت کالا از عواملی است که به صورت مستقیم در میزان فروش نقش ایفا می‌کند، بنابراین وقتی سیاست‌هایی سبب کاهش آن شود، بنابراین قیمت کالا‌ها و تورم هم آرام آرام به مدیریت در می‌آید و بسیار کمک کننده خواهد بود.


نماینده مردم سمیرم دررابطه با این تصمیمات جدید مدیریت بازار ارز اظهار داشت: به نظر می‌رسد که با پیاده کردن سیاست‌ها فوق بازار ارز هم به ثبات برسد و همانطور که اشاره شد، این امرسبب می‌شود، در قیمت کالا‌ها تغییرات مثبتی به وجود آید، زیرا تولید، صادرات و واردات در بخش‌های مختلف به سمت سوددهی حرکت می‌کند و در نهایت مردم از آن بهره خواهند برد. باید این نکته را مورد تاکید قرار داد که تمام این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که مجری سیاست‌های اخذ شده، کار خود را به درستی انجام دهد و با کمترین اشتباه پیش رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها