کدام خودرو پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران است؟

بررسی‌ فروش چهار شرکت خودروسازی کشور پرفروش ترین خودروهای ایرانی را مشخص کرده است.
کد خبر : ۱۴۴۰۲۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی اطلاعات فروش چهار شرکت خودروسازی ایرانی نشان می‌دهد که گروه پژو سهم پرفروش‌ترین خودرو‌های ایرانی را با سهم ۳۱.۳ درصدی از فروش خودرو در ۸ ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

 

این آمار‌ها از بررسی چهار شرکت ایران‌خودرو، سایپا، پارس خو و زامیاد به دست آمده است. بر اساس این آمار‌ها در ۸ماه امسال ایرانی‌ها با واریز ۱۳۷هزار میلیارد تومان پول به‌حساب شرکت‌های خودروسازی جمعا ۷۵۰هزار خودروی صفرکیلومتر خریده‌اند. بخش عمده خودرو‌های خریداری‌شده شامل خودرو‌های گروه پژو و خانواده کوئیک بوده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در ۸ماه امسال ایرانی‌ها با واریز ۱۳۷هزار میلیارد تومان پول به‌حساب شرکت‌های خودروسازی جمعا ۷۵۰هزار خودروی صفرکیلومتر خریده‌اند. بخش عمده خودرو‌های خریداری‌شده شامل خودرو‌های گروه پژو و خانواده کوئیک بوده است. طبق این اطلاعات میزان استقبال از ۲خودروی تارا و هایما نیز در حال افزایش است.

 

مشتریان در طول ۸ماه گذشته جمعا ۷۴۹هزارو ۴۵۴دستگاه خودرو از این شرکت‌ها خریده‌اند که ۳۱.۳درصد از این خودرو‌ها به گروه پژو مربوط است. در این گروه، خودرو‌هایی شامل پژو پارس، پژو۲۰۶ تیپ۲، پژو۲۰۶ تیپ۵، پژو۲۰۶ اس‌دی، پژو۲۰۷، پژو۲۰۷ اس‌دی و پژو۴۰۵ تولید می‌شوند.

طبق اطلاعاتی که ایران خودرو ارائه کرده، مشتریان در ۸ماه گذشته ۲۳۴هزارو ۷۵۲دستگاه از خودرو‌های خانواده پژو خریده‌اند که این بالاترین میزان فروش در میان خودرو‌های داخلی تولید شده در ایران است.

این میزان فروش ۳۱درصد بیشتر از سال قبل است. سال قبل در همین مدت ایرانی‌ها ۱۷۹هزار دستگاه از خودرو‌های خانواده پژو را خریده بودند. همه این‌ها به‌معنای آن است که ایرانی‌ها در ۸ماه امسال جمعا ۳۹هزارو ۳۲۵میلیارد تومان پول برای خرید خودرو‌های پژو در ایران پرداخت کرده اند.

 

با این حساب پرفروسش‌ترین گروه خودروی در ۸ ماه گذشته خودرو‌های پژو از سری محصولات شرکت خودروسازی ایران‌خودرو است.

 

پس از پژو چه خودرو‌هایی پرفروش‌ بودند؟

 

رتبه دوم فروش خودرو‌های داخلی مربوط به خودرو‌های تولیدی در گروه ایکس‌۲۰۰ سایپاست که در آن خودرو‌هایی شامل تیبا، کوئیک و ساینا تولید می‌شوند. آنطور که سایپا گزارش کرده در ۸ماه سال‌جاری متقاضیان ۲۰۴هزارو ۶۲۳دستگاه خودرو از این نوع خودرو‌ها را خریده‌اند که ۱۵درصد بیش از سال قبل است و احتمالا بخش عمده آن‌ها مربوط به خودروی کوئیک است که رفته‌رفته جای خود را در بازار داخلی باز کرده و به‌نظر می‌رسد جای پراید را گرفته است.

البته کوئیک فقط در سایپا تولید نمی‌شود و از ابتدای امسال پارس‌خودرو نیز تمرکز اصلی‌اش را روی تولید کوئیک گذاشته، اما خودرو‌های تولید شده این شرکت نیز در شبکه فروش شرکت سایپا فروخته می‌شود، زیرا پارس‌خودرو از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سایپا تلقی می‌شود. اطلاعات موجود نشان می‌دهد پارس خودرو از ابتدای امسال تاکنون ۸۶هزار دستگاه کوئیک برای فروش در اختیار سایپا گذاشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها