20 آذر 1401 - 22:50
رییس سازمان استاندارد:

نظام بازار با رتبه‌بندی نشان استاندارد رقابتی می‌شود

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: اعتباردهی و رتبه‌بندی نشان استاندارد، صنایع را به سمت رقابتی شدن و گشایش بازار می‌برد.
کد خبر : ۱۴۴۰۵۰

به گزارش ایبِنا؛ از سازمان ملی استاندارد ایران، «مهدی اسلام‌پناه» روز یکشنبه در جمع اعضای اتاق بازرگانی تهران، سازمان ملی استاندارد ایران را منزلگاه تولیدکنندگان، کارآفرینان و اهالی بخش خصوصی معرفی کرد.

 

وی، از ایجاد کمیسیون تخصصی انجمن‌ها و تشکل‌های خصوصی در سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون برقراری ارتباط بی‌واسطه و موثر بخش خصوصی با سازمان ملی استاندارد ایران برای رفع موانع در تولید و خدمات است.

 

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه رشد شاخص‌های رضایتمندی عمومی در ابعاد کمی و کیفی کالا و خدمات، جزو اهداف تحولی این سازمان قرار دارد، ادامه‌داد: تحکیم بنیان نظام استاندارد به دست کارآفرینان و تولیدکنندگان رقم می‌خورد و لازم است با پیوند استاندارد با بخش خصوصی، شاخص رضایت عمومی را از کالا و خدمات ارتقاء دهیم.

 

دبیر شورای عالی استاندارد، به روز رسانی استاندارد‌ها را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان برشمرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در تدوین و بازنگری استانداردها، تقویت نظام استانداردسازی را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی استاندارد، اظهارداشت: رییس دولت مردمی در این جلسه، مبارزه با کم فروشی را مورد تاکید قرار داد و این موضوع به عنوان یک دغدغه اجتماعی از ابتدای سال در سازمان ملی استاندارد ایران با جدیت دنبال می‌شود.

 

اسلام پناه تاکید کرد: با متخلفان در هر سطح و جایگاه بدون هیچگونه تسامحی برخورد قاطع انجام می‌شود و باور داریم احقاق حقوق کیفی مردم خط قرمز سازمان ملی استاندارد ایران است.

 

وی گفت: بخش خصوصی می‌تواند با ورود به مقوله جایزه کیفیت جهان اسلام و دریافت نشان حلال، از ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش برای گشایش بازار‌های بین المللی استفاده کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر