ایبِنا بررسی کرد:

شتاب بازارسرمایه برای رکورد شکنی/ ارزش معاملات از ۷ هزار میلیارد تومان عبورکرد

شاخص کل بورس در روز سه شنبه ۲۲ آذرماه ۳.۲۰ درصد تقویت شد.
کد خبر : ۱۴۴۱۴۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بازار بورس امروز ۴۵ هزار واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۳.۲۰ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۲۸۳ واحد رشد کرد و در کانال ۴۳۰ هزار و ۴۱۰ واحدی توقف کرد.


در این بازار ۴۸۴ هزار معامله به ارزش ۷۵ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فولاد، فملی، پارسان و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های میدکو، پاکشو، خمهر و ساراب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

 

شتاب بازارسرمایه برای رکورد شکنی/ ارزش معاملات از ۷ هزار میلیارد تومان عبورکرد


گروه فلزات اساسی در صدر گروه‌های بازارسرمایه ایستاد


بازار سهام امروز در تمامی گروه‌ها غوغا کرد و تمام گروه‌ها سبز پوش شدند، به خصوص در نماد‌های فلزات اساسی رشد قیمت سهم‌ها بیشتر نمایان بود، زیرا که قیمت فلزات جهانی در حال افزایش است، به خصوص فلز مس رشد قیمتی بالاتری داشته است. این موضوع موجب شد تا گروه فلزات اساسی بیشترین نقدینگی را جذب خود کند.


بازار دومی که تراکنش زیادی داشت و توانست نقدینگی را به سمت خود جذب کند، گروه خودرو بود. این گروه هفته‌ها بود که مقام اول در جذب نقدینگی و تراکنش را داشت و حتی بعضی از روز‌ها حدود نیمی از حجم معاملات را تصاحب می‌کرد، اما امروز این گروه جای خود را به گروه فلزات اساسی داد.


سومین گروهی که رشد خیره کننده‌ای داشت و توانست تا نقدینگی را سمت خود جلب کند، گروه شیمایی بود. این گروه چند روزی بود که روند افت قیمتی را تجربه می‌کرد، اما امروز بازار به این گروه روی خوش نشان داد و تقویت شد.


با توجه به شرایط بنیادی بازار سهام پیش بینی می‌شود تداوم ورود نقدینگی به بازارسهام ادامه یابد. لازم به ذکر است که از روز گذشته ورود نقدینگی به بازار سهام شروع شده است.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها