بانکی‌ها سهم‌شان را از سود سهام عدالت واریز کردند

بانکی‌ها سهم‌شان را از سود سهام عدالت واریز کردند
عمده شرکت‌های بانکی سود مجمع خود را پرداخت کردند و سایر شرکت‌ها نیز تا آخر هفته برای واریز سود مهلت دارند.
کد خبر : ۱۴۴۱۵۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسئولین، علت به تعویق افتادن سود سهام عدالت را عدم پرداخت سود توسط شرکت‌ها می‌دانند به همین منظور مشاور رئیس سازمان بورس اعلام کرد: ما اسامی شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکردند تا آخر این هفته اعلام می‌کنیم البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که تعدادی از شرکت‌ها از نظر نقدینگی مشکل دارند و ممکن است در پرداخت یک‌جای سود در این شرکت‌ها خللی وارد شود. اما این دلیل نمی‌شود که شرکت‌هایی که پول را در حساب‌های بانکی خود سپرده گذاری کرده‌اند سود سهام عدالت ندهند.

 

وی ادامه داد: عمدتا شرکت‌های بزرگی که در صنایع خود صاحب نام هستند و در صورت‌های مالی خود وجوه مازاد دارند، سود سهام خود را واریز نکردند، همچنین تعدادی از شرکت‌ها در صنعت خودشان جزء شرکت‌های برتر هستند و می‌توانند در پرداخت سود سهام عدالت نقش داشته باشند این شرکت‌ها شامل هلدینگ خلیج فارس، شرکت فولاد مبارکه، شرکت ملی مس، شرکت‌های پتروشیمی می‌شود.

 

این هفته آخرین مهلت شرکت‌ها برای واریز سود است

 

حدادی در پاسخ به این پرسش که چه شرکت‌هایی تا الان سود خود را واریز کردند؟ بیان کرد: عمده شرکت‌های بانکی سود مجمع خود را پرداخت کردند. سایر شرکت‌ها نیز تا آخر هفته برای واریز سود مهلت دارند و در صورت عدم واریز آن، اسامی این شرکت‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم.

 

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: به اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها سرمایه‌پذیر اعلام می‌کنم که اگر تا پایان این هفته سود واریز نشود، قطعاً هفته دیگر در کمیته تخلفات سازمان بورس میزبان آن‌ها هستیم، بنابراین این شرکت‌ها باید در مقابل حقوق ۵۰ میلیون سهامدارعدالت پاسخگو باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر