ایبِنا بررسی کرد:

شتاب شاخص کل بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته + نمودار

شاخص کل بورس در روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه ۱.۲۶ درصد تقویت شد.
کد خبر : ۱۴۴۱۸۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بازار بورس امروز ۱۸ هزار واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۲۶ درصد تقویت شد.


شاخص هم وزن نیز ۳ هزار و ۶۷۵ واحد رشد کرد و در کانال ۴۳۳ هزار و ۷۶۳ واحدی توقف کرد.


در این بازار ۴۴۸ هزار معامله به ارزش ۶۱ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فولاد، فملی، کچاد و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های وپاسار، وبملت، وتجارت و وبصادر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

 

 

شتاب شاخص کل بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته + نمودار + نقشه


شاخص کل در دستان گروه خودرو و فلزات اساسی


بازار سرمایه در معاملات آخرین روز هفته همچون روز‌های گذشته با قدرت ورود کرد، در این روز حجم معاملات گروه خودرو کاسته شده و به حجم معاملات گروه فلزات اساسی افزود، به طوری که حجم معاملات این دو گروه تقریبا در یک اندازه بود. قرار گیری این دو گروه در مدار سبز موجب شد تا شاخص کل بازار سهام تقویت شود.


بررسی تکنیکالی شاخص گروه خودرو و قطعات حاکی از ان است که این گروه از قفس نوسانی ۲ ساله خارج شده و به لحاظ نموداری شرایط صعود مهیاست، دلایل بنیادی این رشد نیز عرضه خودرو‌ها در بورس کالا و واگذاری بلوک سهام خودروسازان است.


گروه‌های محصولات شیمیایی و همچنین گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز گروه سوم و چهارم تاثیر گذار در بازار سهام بودند و حجم معاملات این دو گروه نیز تقریبا یک اندازه بود.


همچنین در معاملات روز چهار شنبه گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۷۹ درصد تقویت شد، اما احتمالا رشد گروه فرآورده‌های نفتی با اندکی مقاومتی در روز‌های آینده مواجه شود، دلیل این موضوع افت اندک کرک اسپرد پالایشی‌ها است. در یک هفته گذشته میانگین قیمت هر بشکه نفت رشد ۰.۱ دلاری داشته است، اما کرک اسپرد نفت افت ۱.۲ دلاری و کرک اسپرد بنزین کاهش ۱.۲ دلاری، کرک اسپرد نفت سفید افت ۷.۳ دلاری و کرک اسپرد گازوئیل افت ۰.۳ دلاری داشته است.


اما گروهی که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بازار سهام داشت، گروه بانک بود. این گروه در روز چهار شنبه ۱.۴۳ درصد معادل ۷۹ واحد افت کرد. این در حالی است که افت نماد بانک‌ها دلیل بنیادی ندارد.

 

 

شتاب شاخص کل بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته + نمودار + نقشه

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر