در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

صندوق‌های بانکی مسیری برای ورود غیر مستقیم افراد به بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: راه اندازی صندوق توسط بانک‌ها می‌تواند به رشد درآمد‌های غیر عملیاتی بانک‌ها کمک کند.
کد خبر : ۱۴۴۳۰۳

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، بیان کرد: تعدادی از مردم در سال ۹۹ بدون آموزش و داشتن تجربه به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شدند به همین علت  ضرر کردند که برای مردم تجربه تلخی بود. در این راستا راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری می‌تواند مسیری برای ورود غیر مستقیم افراد به بورس باشد.

 

 

راه اندازی صندوق توسط بانک منجر به بهبود شرایط بازار سرمایه می‌شود

 

وی ادامه داد: بانک مرکزی امکان راه اندازی سه صندوق را به بانک‌ها داده است، بنابراین با توجه به گفته بالا راه اندازی صندوق توسط هر نهادی می‌تواند به بهبود شرایط بازار سرمایه کمک کند.

 

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ایجاد صندوق‌ها توسط بانک می‌تواند به ورود غیر مستقیم افراد کمک کند، گفت: این عمل می‌تواند به درآمد‌های غیرعملیاتی بانک‌ها نیز کمک کند، چون تعدادی از بانک‌ها از نظر صورت مالی وضعیت خوبی ندارند.


وی افزود: راه اندازی صندوق املاک و مستغلات برای افرادی که توان مالی برای سرمایه گذاری در بازار مسکن را ندارند، اما به این بازار علاقه مندند مفید است، بنابراین راه اندازی این صندوق‌ها توسط هر نهادی عملی مثبت است.

 

 

تامین کسری بودجه با راه اندازی صندوق

 

مرید سادات با اشاره به مزایای فروش اموال مازاد گفت: اگر بانک‌ها، املاک مازاد خود را از طریق صندوق املاک و مستغلات به فروش برسانند به چرخه تولید بازمی‌گردد و می‌توان آن را در جایی  مجدد سرمایه گذاری کرد، بنابراین فروش اموال مازاد بانک‌ها به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می‌کند.


وی در پایان گفت: دولت معمولا برای تامین کسری بودجه خود اوراق منتشر می‌کند که معمولا دولتی‌ها خریدار این اوراق هستند یعنی صندوق‌های داخل بازار سرمایه  این اوراق را خریداری می‌کنند، بنابراین دولت می‌تواند تا حدودی با این صندوق‌ها کسری بودجه خود را تامین کند، همچنین سود این صندوق‌ها از سود بانکی بیشتر است، چون دولت بهره بیشتری را نسبت به بانک‌ها به آن اختصاص می‌دهد، لذا این یک اقدام برد برد است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر