چرا اصلاحات اقتصادی و سیاسی کشور‌ها شکست می‌خورد

بانک جهانی به ۴ مانعی که موجب شکست اصلاحات سیاسی و اقتصادی کشور‌ها می‌شود، اشاره کرد که «فساد» مهمترین آن‌ها است
کد خبر : ۱۴۴۳۷۱

به گزارش ایبِنا، به نقل از بانک جهانی با بیان اینکه امروز فساد یکی از مهمترین مشکلات کشور‌ها است، اعلام کرد: فساد به جامعه، محیط زیست و زندگی مردم آسیب جدی وارد می‌کند.

 

بانک جهانی در این گزارش به هزینه‌هایی که فساد بر جامعه می‌گذارد اشاره می‌کند و آنرا مانع بزرگ و شکست اصلاحات اقتصادی و سیاسی در کشور‌ها عنوان می‌کند.



*دلایل شکست اصلاحات اقتصادی در کشور‌ها

 

در این گزارش تاکید شده است، بر اساس مطالعاتی که انجام شده ۳۷ درصد علت شکست اصلاحات اقتصادی و سیاسی در جوامع به موضوع فساد بر می‌گردد و ۲۸ درصد به فشار‌های سیاسی مربوط می‌شود و در عین حال تنها ۲۴ درصد به خود موضوع اصلاحات مرتبط است.

 

بر اساس این گزارش، دلیل شکست اصلاحات سیاسی و اقتصادی ۲۱ درصد به ضعف برنامه‌های دولت و ۱۲ درصد هم به عدم همراهی بخش خصوص مرتبط است.

 

همچنین گفته شده است که فساد در جامعه به تمام روابط سالم اجتماعی آسیب زده، هارمونی و تعادل جامعه را بر هم می‌زند و مانع بزرگی بر بهبود و توسعه اقتصادی است، فساد مانع نزدیکی و اتحاد جوامع با همدیگر خواهد شد، زیرا مردم جوامع نمی‌توانند به همدیگر اعتماد داشته باشند.

 

در این گزارش تاکید شده است که فساد حتی به از بین رفتن جنگل‌ها و نیز محیط زیست هم منجر می‌شود و به طور مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارد.د

 

در این گزارش تاکید شده است که فساد امروزه مشکل اصلی مردم تلقی می‌شود و همه کشور‌ها برای مقابله با آن باید برخیزند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر