30 آذر 1401 - 17:33
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد

ابهام زدایی از فضای اقتصادی عامل ورود نقدینگی به بخش‌های مولد است

ابهام زدایی از فضای اقتصادی عامل ورود نقدینگی به بخش‌های مولد است
کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود سرمایه و نقدینگی به بخش های مختلف تولیدی اعم از شرکت های بورسی نیازمند رعایت الزاماتی است
کد خبر : ۱۴۴۵۲۹

فردین آقا بزرگی کارشناس و تحلیلگر بورس و بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص تاثیرات رویکردها و سیاست گذاری های دولت در روند رشد کسب و کارهای مختلف در شرکت های بورسی و اثر گذاری این روند روی هدایت سرمایه ها به سمت فعالیت های مولد گفت: به هر حال فضای کسب و کار در بازار سرمایه مبتنی بر اطلاعاتی است که در آینده میزان تحقق و حصول اطمینان از متغیرها را مشخص می کند و تخمین می زند، بنابراین فضای کسب و کار در آینده بنای اصلی برای ارزیابی و کارشناسی سطح عمومی قیمت هاست.

 

وی در ادامه تاکید کرد: عملکرد دولت در بخش های مختلف اقتصادی ابهاماتی دارد. مساله حائز اهمیت این  است که تسری دادن ابهامات به فضای بازار سرمایه درست نیست و به نفع شرکتهای تولیدی نیست.

 

فردین آقا بزرگی خاطر نشان کرد: هر چه قدر میزان احتمالات و ریسک های مترتب بر امر سرمایه گذاری را افزایش دهیم نهایتا محافظه کاری و احتیاط در امر سرمایه گذاری اتفاق می افتد و شاهد کاهش ورود نقدینگی به اقتصاد، بنگاه های اقتصادی و تشکیل سرمایه خواهیم بود لذا برای سرعت بخشی به ورود سرمایه به بازارهای مختلف باید از اقتصاد تا حد ممکن با اتخاذ سیاست های درست ابهام زدایی شود.

 

کارشناس بورس و بازار سرمایه در ادامه بحث خاطر نشان کرد: ورود سرمایه و نقدینگی به بخش های مختلف تولیدی اعم از شرکت های بورسی نیازمند رعایت الزاماتی است که دولت، بانک مرکزی و سایر قوا باید بدان تن دهند تا شاهد کاهش ورود نقدینگی به بازارهای غیر مولد باشیم. اقتصاد ایران زمانی شکوفا می شود و رونق می گیرد که سیاست گذاری ها مبنای تولیدی و مولد بودن داشته باشد یعنی با این منظر برای بخش های مختلف اقتصاد طرح های مختلف در نظر گرفته شود.

 

فردین آقا بزرگی به ایبِنا گفت: شرکت های بورسی و تولیدی های حاضر دربازار سرمایه می توانند ابزار تامین بودجه دولت با پرداخت مالیات باشند. اگر روال کار این شرکت ها روی غلتک بیفتد و نسبت به ابهامات موجود در بازارهای مختلف و بخش های متفاوت اقتصادی نگرانی نداشته باشند، کار و تولید و عرضه متناسب با نیاز داخلی و حتی صادراتی داشته باشند مسلما شاهد شکوفایی اقتصادی، کسب و کار رونق یافته و کمک به تامین مالی دولت خواهیم بود.

 

 

نویسنده: میلاد شکری
برچسب ها: نقدینگی بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر