روسیه تولید روزانه نفت را ۷۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد

مسکو ممکن است تولید نفت را در واکنش به مکانیزم سقف قیمت گروه ۷، به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.
کد خبر : ۱۴۴۵۶۸

به گزارش ایبِنا، الکساندر نواک برای نخستین بار جزئیات پاسخ روسیه سقف قیمت غربی را تشریح و اعلام کرد فروش نفت به کشور‌هایی که از این سقف قیمت حمایت کرده اند، متوقف خواهد شد.

اتحادیه اروپا، کشور‌های گروه ۷ و استرالیا سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت روسیه که از طریق دریا حمل می‌شوند را تعیین کرده اند. این مکانیزم پنجم دسامبر همزمان با آغاز ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا، فعال شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: روز دوشنبه یا سه شنبه، فرمانی را در خصوص پاسخ این کشور به سقف قیمت، امضا خواهد کرد. وی بدون این که توضیح دهد، گفت: تدابیر پیشگیرانه وجود خواهد داشت.

در همین حال، رویترز به نقل از معامله گران گزارش کرد صادرات گرید نفتی اورال روسیه از بنادر این کشور در دریای بالتیک، ممکن است در پی معرفی سقف قیمت غربی و تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه، در دسامبر به میزان یک پنجم کاهش پیدا کند. روسیه نمی‌تواند کل صادرات نفت اورال که پیش از تحریم‌ها به اروپا انجام می‌گرفت را به بازار‌های دیگر به خصوص هند و چین بفروشد.

بر اساس گزارش رویترز، نفت اورال روسیه در دسامبر با تخفیف زیادی فروخته شد و هند، نفت اورال را پایین قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه خرید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر