افزایش ذخایر ارزی در روسیه

بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، هلدینگ‌ها طی یک هفته بیش از ۵ میلیارد دلار رشد کردند.
کد خبر : ۱۴۴۶۴۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد ذخایر ارزی روسیه از ۵۸۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. بر اساس گزارش این تنظیم کننده، دارایی‌ها در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر، ۵.۲ میلیارد دلار یا ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۵۸۱.۷ میلیارد دلار رسید. ارزیابی مثبت مجدد بازار این افزایش را نشان داد.

تقریباً نیمی از ذخایر ارزی روسیه در اوایل ماه مارس توسط بانک‌های مرکزی غربی به عنوان بخشی از تحریم‌ها بر سر بحران اوکراین مسدود شد. دارایی‌های باقی مانده شامل طلا و ارز خارجی است که در داخل کشور نگهداری می‌شود و همچنین دارایی‌های یوان چین. قبل از این بحران، در ۱۸ فوریه، ذخایر ارزی روسیه به حداکثر تاریخی ۶۴۳.۲ میلیارد دلار رسید. میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، غرب را به بی اعتبار کردن ایده ذخایر بین المللی با استفاده از دلار به عنوان سلاحی در جنگ تحریم‌ها علیه روسیه متهم کرد.

ذخایر بین المللی روسیه، دارایی‌های خارجی نقد بسیاری است که توسط بانک روسیه و این دولت نگهداری می‌شود. آن‌ها شامل طلای پولی، بودجه با حق برداشت ویژه (SDR)  صندوق بین المللی پول و وجوه ارزی هستند. ماه گذشته، روسیه پس از چین، ژاپن و سوئیس به رتبه چهارم میان بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان از نظر دارایی‌های ارزی صعود کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها