قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت
قیمت نفت افزایش یافت در حالی که بازار‌ها نسبت به بهبود تقاضای سوخت خوش بین بوده و چین به کاهش محدودیت‌های خود برای کرونا ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۱۴۴۷۵۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت در حالی که بازار‌ها نسبت به بهبود تقاضای سوخت خوشبین بودند و چین همچنان به کاهش محدودیت‌های خود برای کرونا ادامه می‌دهد. معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۴.۶۴ دلار در هر بشکه، تا ساعت ۴:۴۷ به وقت تهران رسید. نفت خام آمریکا ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۷۵ دلار در هر بشکه رسید. در جو خوش بینانه بازار، هر دو شاخص در روز سه شنبه به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیدند. امید‌ها برای افزایش تقاضای سوخت در چین در حالی است که دومین اقتصاد بزرگ جهان به سمت بازگشایی مرز‌های خود در ماه آینده پس از سه سال محدودیت شدید تردد و مشاغل برای مقابله با شیوع کرونا است.

تولید ایالات متحده به دلیل انفجار در قطب شمال مختل شده که دما را بسیار زیر صفر می‌رساند و تولید نفت و گاز از داکوتای شمالی و تگزاس را کاهش می‌دهد. پالایشگاه‌های نفت روز سه‌شنبه در تلاش بودند تا فعالیت‌های ۱۲ تأسیساتی را که به دلیل انجماد عمیق خاموش شده بودند، از سر بگیرند، بهبودی که در برخی موارد تا ژانویه ادامه خواهد داشت. در همین حال، نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالاً ۱.۶ میلیون بشکه کاهش یافته و ذخایر محصولات تقطیری نیز کاهش یافته است.

گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا قرار است اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا را در ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر کند. اداره اطلاعات انرژی، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، ارقام خود را در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها