07 دی 1401 - 15:29

کدام بانک‌ها اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۳ درصد عرضه می‌کنند؟

اوراق گواهی سپرده مدت دار با نرخ سود ۲۳ درصد و معاف از مالیات، هم اکنون در ۲۵ بانک عرضه می‌شود.
کد خبر : ۱۴۴۷۷۲

به گزارش ایبِنا، با صدور مجور انتشار اوراق گواهی سپرده مدت دار برای هشت بانک؛ ملت، تجارت، سپه، کشاورزی، کارآفرین، صادرات ایران، دی و پست بانک و افزوده شدن این بانک‌ها به مجموع ۱۷ بانکی که پیش ازاین مجور صدور این گواهی را داشتند، تعداد بانک‌های ارائه کننده این گواهی به ۲۵ بانک رسید.

گفتنی است پیش از این بانک‌های ملی ایران، مسکن، رفاه کارگران، توسعه تعاون، خاورمیانه، پاسارگاد، پارسیان، سینا، سامان، اقتصاد نوین، شهر، ایران‌زمین، سرمایه، گردشگری، ایران و ونزوئلا و همچنین مؤسسات اعتباری نور و ملل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بودند که از بانک مرکزی مجوز انتشار این اوراق را دریافت کرده بودند. همچنین تقاضای مابقی بانک‌ها در این زمینه نیز در حال ارسال به بانک مرکزی است.


مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام در نشست روز سوم دی‌ماه سال جاری هیئت عامل بانک مرکزی تصویب و در همان روز به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

این اوراق با نرخ سود علی‌الحساب ۲۳ درصد منتشر می‌شود و فروش آن صرفاً برای افراد حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال مجاز است مدت این اوراق حداکثر یکساله است. اما بانک مرکزی به بانک‌ها این اجازه را داده است که این اوراق را با سررسید‌های زیر یکسال نیز منتشر کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر