در گفتگو ایبِنا مطرح شد؛

کوچ سرمایه‌ها از بازارهای موازی به بورس

نقدینگی از بازارهای رقیب در حال کوچ به سمت بازار سرمایه است.
کد خبر : ۱۴۴۷۷۳

مجتبی شهبازی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در سال‌های اخیر قیمت دلاری بازار سهام رو به کاهش بود و در حال حاضر شاخص کل بورس در تلاش است تا ارزش دلاری خود را به روز کند.


شهبازی تصریح کرد: شرکت‌های صادراتی مجاز شدند تا از این به بعد محصولات خود را به جای نرخ دلار نیمایی، به نرخ ارز توافقی در بورس کالا عرضه کنند، بنابراین شرکت‌های صادرات محور یا همان شرکت‌های دلاری سودآوری بیشتری را کسب خواهند کرد.


وی با اشاره به این که ارزش معاملات بازار سرمایه از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد، گفت: به دلیل وضعیت بسیار خوب بازار سرمایه احتمال تداوم افزایش ارزش معاملات بازار سهام زیاد است.


این تحلیلگر بازار سهام بیان داشت: نقدینگی در بازار‌ها به شدت افزایش یافته است، به طوری که این نقدینگی بین بازار‌ها به چرخش درآمده است و این موضوع موجب خواهد شد تا تعادل ارزشی در بین بازار‌ها برقرار شود، بنابراین نقدینگی به بازار‌های مولد نیز وارد خواهد شد و بازار‌های مولد همچون بازار سرمایه بازدهی خود را به سایر بازار‌ها خواهند رساند.


شهبازی عنوان کرد: نقدینگی در گذشته در بازار ارز و سکه به گردش درآمده بود و حال نقدینگی به سمت بازار سهام در حال کوچ است، زیرا شاخص کل بورس نسبت به سایر بازار‌های مالی بسیار عقب افتاده است و این بازار جای رشد بسیاری دارد.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: یکی از دلایلی که بازار سهام نسبت به سایر بازار‌های موازی توان جذب نقدینگی دارد این است که بازار سهام نسبت به سایر بازار‌ها نه تنها رشدی نکرده، بلکه پس‌رفت نیز کرده است.


وی در پایان تاکید کرد: نقدینگی به صورت هوشمند گپ قیمتی را شناسایی کرده است و به زودی این گپ قیمتی را پر خواهد کرد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
۰
بازار سرمایه محرک تولید واشتغاله ومتاسفانه مغضوب مسولین واقع گردید وسرمایهاز این بازار خارج وبه بازارهایسفته بازی ودلالی که باعث وبانی تورم شدید میشه گسیل یافت در این دو سال بازار سرمایه بشدت نزولی وبیشتر سهمهادر کف کف تاریخی خود بوده وبسیار ارزنده میباشد با اشباع سایر بازارها وارزندگی عالی سهمها وعقب ماندگی بورس از سایر رقبا وهمچنین پیبردن مسولین به اشتباه خود وپشتیبانی علمی از بورس الان بهترین فرصت برای انتفاع سرمایه گزاری در بورس فراهم شده وبورس در آینده بشدت صعودی وسودساز شده وسرمایه ها سیل وار برای کسب سود به این بازار سرازیر خواهدشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
۰
شاخص این هفته ۲۰۰۰۰۰۰ میبینه
عبدالخالق باران زهی
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
۰
سلام و احترام خیلی عالی بود
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها