در تب و تاب انتظار آخرین سیاست پولی فدرال رزرو

طلای جهانی اوج گرفت

در آستانه آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو، قیمت طلای جهانی به اوج شش ماهه صعود کرد.
کد خبر : ۱۴۴۹۷۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه قیمت طلا در حجم کم معاملات به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید و توجه این بازار به نتیجه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که قرار است در این هفته برگزار شود، معطوف شد. هر اونس طلا تا ساعت ۶:۲۷ صبح به وقت تهران با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۸۳۸.۶۹ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۱ درصد افزایش به ۱۸۴۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران خارجی با قیمت دلار جذاب‌تر کرد.

مت سیمپسون، تحلیل گر ارشد بازار در سیتی ایندکس، گفت: من شک دارم که این جلسه پیش رو به اندازه جلسه ماه دسامبر فدرال رزرو تاثیرگذار باشد، اما معامله گران به دنبال تایید نرخ پایین‌تر فدرال رزرو خواهند بود و این انتظار می‌تواند از طلا حمایت کند. فدرال رزرو در ماه دسامبر پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحد پایه، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد. طلا به عنوان حفاظی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد دلارزدایی که در سال گذشته توسط چندین بانک مرکزی مشاهده شد، با خرید طلا، همچنان ادامه خواهد داشت و در نتیجه کف قیمتی مناسبی را برای بازار فراهم می‌کند.

نقره اسپات ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۴.۲۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۷.۹۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۹۲.۲۱ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر