یک چهارم اروپایی‌ها برای گرم کردن خانه خود مشکل دارد

یک چهارم اروپایی‌ها برای گرم کردن خانه خود مشکل دارد
وضعیت انرژی در یونان بسیار وخیم است و بیش از نیمی از مردم در پرداخت قبوض گرمایشی با مشکل مواجه هستند.
کد خبر : ۱۴۵۱۲۳

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، یک رسانه مجارستانی با استناد به نظرسنجی یک اندیشکده گزارش داد که بیش از یک چهارم اروپایی‌ها در گرم کردن خانه‌های خود و پرداخت بدهی مسکن و خدمات آب و برق با مشکل مواجه هستند. بر اساس این نظرسنجی با نام پروژه اروپا، ۲۶ درصد از ساکنان اتحادیه اروپا، یا تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر، قادر به گرم کردن مناسب خانه‌های خود نیستند. به نظر می‌رسد یونانی‌ها بیشتر در معرض خطر هستند، به طوری که ۵۶ درصد از این جمعیت با مشکل گرمایش مواجه هستند. ۳۴ درصد از ساکنان پرتغال و فرانسه، همین مشکلات را توصیف کردند. کمتر از ۱۵ درصد از ساکنان فنلاند، مجارستان، اتریش و دانمارک اعتراف کرده اند که کمترین آسیب را دیده‌اند.

هر یک نفر از چهار پاسخ دهنده در این نظرسنجی گفتند که در طول سال گذشته حداقل یک بار قادر به پرداخت قبض گرمایشی خود نبوده‌اند. این رقم در یونان با ۵۱ درصد از جمعیت تحت تأثیر قرار گرفته و پس از آن قبرس با ۳۷ درصد، ایرلند و بلغارستان هر کدام با ۳۵ درصد جای گرفته‌اند.

پاسخ دهندگان نظرسنجی، تورم را عامل مشکلات خود می‌دانند، در حالی که افزایش قیمت‌ها از انرژی گرفته تا غذا بر توانایی آن‌ها برای پرداخت قبوض تأثیر می‌گذارد. طبق این نظرسنجی، قبوض گرمایشی بسیار گران‌تر از سال ۲۰۲۱ شده است. نویسندگان خاطرنشان کردند که در سال ۲۰۲۱، بر اساس داده‌های آژانس آمار رسمی اروپا یورواستات، تنها ۶.۹ درصد از خانوار‌های اروپایی (حدود ۲۹.۹ میلیون نفر) قادر به گرم کردن کافی خانه‌هایشان نبودند و ۶.۴ درصد با پرداخت صورت حساب‌ها مشکل داشتند.

این نظرسنجی بین ۱۳ اکتبر تا ۷ دسامبر ۲۰۲۲، بین ۳۸ هزار بزرگسال اروپایی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شد. این بررسی اتحادیه اروپا، بریتانیا، نروژ، سوئیس، مولداوی، آلبانی، کوزوو، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین را پوشش داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر