29 دی 1401 - 11:30
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری مولد با افزایش سود سپرده‌های بانکی

افزایش سود سپرده‌های بانکی، مردم را ترغیب می‌کند تا به جای رفتن به سمت دلالی و سفته‌بازی، در اقتصاد سرمایه‌گذاری مثبت انجام دهند.
کد خبر : ۱۴۵۱۸۲

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم اهواز درباره افزایش نرخ سود بانکی به خبرنگار ایبِنا گفت: مشکلات کشور در حوزه پولی- مالی و اتفاقاتی که به خصوص طی یک ماه اخیر در حوزه ارز روی داد، نشان داد که باید در سیاستگذاری‌ها اصلاحات صورت گیرد. تغییر ریاست کل بانک مرکزی از سوی رئیس جمهور هم به همین دلیل انجام گرفت تا فکر واندیشه جدید به حوزه پولی- مالی تزریق شود.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت باید در بازار پولی- مالی کشور سیاست منطقی و علمی را به کار گیرد، البته نه به شیوه دولت گذشته که ۶۵ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع کرد، باید روشی پیگیری شود که به گرانی کالا‌های اساسی منجر نشود.

این عضو کمیسیون عمران در این خصوص یادآور شد: یکی از راه‌های مثبت برای طی این مسیرایجاد جذابیت برای منابع مالی مردم است، این کار با رشد سود بانکی روی می‌دهد. وقتی تورم دو رقمی است، ولی سود بانکی به اندازه آن رشد ندارد به ضرر اوضاع اقتصادی تمام می‌شود.

نماینده مردم اهواز در این رابطه چنین توضیح داد: اقتصاد کشور به همدلی مردم نیاز دارد، البته غیراز این نیست، نشانه آن هم  بی اهمیت نشان دادن شایعات ایجاد شده در فضای رسانه‌ای در مورد افزایش قیمت ارز یا خروج سرمایه از بانک‌ها توسط سپرده‌گذاران است که چنین روی نداد و همراهی با آن صورت نگرفت. دولت باید به سرمایه مردم توجه داشته باشد، این نگرانی به درستی وجود دارد که نقدینگی آنان نسبت به ماه قبل ارزش کمتری پیدا کند، بنابراین افزایش سود سپرده از این جهت مثبت واقع می‌شود.

یوسفی در ادامه اضافه کرد: تغییراخیر در بانک مرکزی نویدی برای کاهش التهاب در بازاربود، برهمین اساس توقع می‌رود تا کاری به سرانجام رسد که با جمع آوری منابع خرد مردم هم صاحبان دارایی سود ببرند و هم برای حمایت از تولید نه واسطه‌گری، مورد بهره داری قرار گیرد. هر چه شفافیت و نرخ سود سپرده بالاتر رود، مردم بیشترترغیب می‌شوند تا در اقتصاد سرمایه‌گذاری مثبت انجام دهند.

ارسال‌ نظر
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
۰
سلام نرخ سود بانکی که مربوط به طبقه ی ضعیف جامعه است باید ٣٠ درصد باشد تا این قشر جامعه امیدوارانه تر به زندگی ادامه دهند وسراغ خرید دلار وغیره نروند
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها