کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

بورس ارزان‌ترین بازار/ پیش‌بینی شاخص کل تا پایان سال

تغییر سود بانکی به دلیل بنیادی بودن بازار سهام تاثیری در بورس ندارد.
کد خبر : ۱۴۵۲۰۰

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سهام در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: با وجود این که سپرده اوراق به ۲۳ درصد رسیده است، اما به دلیل افزایش انتظارات تورمی در کشور، افزایش سود اوراق نمی‌تواند تاثیر منفی بر بازار سهام بگذارد.


این تحلیلگر بازار‌های مالی ابراز داشت: گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌های بورسی بسیار خوب بوده است و این انتظار وجود دارد که گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌های بورسی نیز حتی از گزارش ۶ ماهه بهتر شود، در چنین شرایطی تغییر سود بانکی تاثیری در بازار سرمایه نخواهد داشت.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: افزایش انتظارات تورمی موجب شده است که شاخص کل بازار سرمایه در مسیر مثبت به کار خود ادامه بدهد، همچنین افزایش انتظارات تورمی موجب شده است تا بخشی از سرمایه‌ها جذب بازار سهام شود.


این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: ریزش شاخص کل بورس درسال‌های اخیر بسیار شدید بوده است و این موضوع تعدادی زیادی از نماد‌ها را بسیار ارزان کرده است، بنابراین بازار سهام جای رشد زیادی دارد.


این فعال بازار سرمایه بیان داشت: در حال حاضر ارزان‌ترین دارایی که در کشور وجود دارد بازار سرمایه است.


وی افزود: اوج گرفتن یا ریزش شاخص کل بورس ملاک تعیین کننده برای صعود و افت بازار سهام نیست، چرا که این شاخص با نوسانات چند گروه بورسی ریزش و یا صعود می‌کند.


جواد فلاحیان در پایان تاکید کرد: با این حال به نظر می‌رسد که تا اواخر سال ۱۴۰۱ شاخص کل بورس می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد رشد کند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
۰
بورس و فرابورس مثبت بشه ، یه سری از نمادها قرمز و منفی میشن‌ . بورس و فرابورس قرمز بشه ، بازم همون نمادها منفی و کاهشی میشن.!!!!!!!!!! آیا واقعا" عجیب نیست؟!!!!!!!!!!
فیلم و پخش زنده
بیشتر