در جلسه شورای رقابت مصوب شد؛

بازنگری در دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو

شورای رقابت دستورالعمل جدیدی با هدف بازنگری دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو و پایش و ارزیابی عملکرد بازار خودرو، تصویب کرد.
کد خبر : ۱۴۵۲۳۵

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی رقابت، شورای رقابت با استناد به بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دستورالعمل تشکیل"کارگروه تخصصی خودرو" را با هدف بازنگری دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو و پایش و ارزیابی عملکرد بازار خودرو، تصویب کرد.

 

با توجه به منقضی شدن مدت زمان شصت و سومین مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، در خصوص تنظیم بازار خودرو، دستورالعمل تشکیل "کارگروه تخصصی خودرو" توسط شورای رقابت به تصویب رسید.

 

بر این اساس دستورالعمل بازار خودرو که شامل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی آن است، توسط "کارگروه تخصصی خودرو" تدوین می‌شود. همچنین پایش و ارزیابی ساختار و عملکرد بازار خودرو با تأکید بر موضوع رقابت یکی از وظایف مهم این کارگروه است. البته بر اساس ماده ۳ این دستورالعمل، تصمیمات کارگروه باید به تصویب شورای رقابت برسد.

 

گفتنی است بر اساس درخواست کارگروه فوق الذکر، لازم است عرضه‌کنندگان خودرو گزارش عملکرد ۶ ماهه و یا دوره‌های زمانی مورد درخواست را در جلسات کارگروه ارائه دهند.

 

از سوی دیگر، اعضای ۵ نفره کارگروه را دو نفر از اعضای شورای رقابت، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، رئیس جامعه حسابداران رسمی ایران و یک صاحب نظر در حوزه خودرو تشکیل می‌دهند. رئیس کارگروه نیز از میان دو عضو شورا تعیین می‌شود. همچنین نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربطی مانند وزارت صمت، انجمن واردکنندگان خودرو، انجمن خودروسازان، شرکت‌های خودروساز و ... به صورت موردی و بر اساس موضوع جلسات به "کارگروه تخصصی خودرو" دعوت خواهند شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر